• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

علی‌پوریان: قانون جوایز به قهرمان تیمی در پارالمپیک باید بازنگری شود

  • کد خبر : 19484
  • 30 دی 1399 - 16:52
علی‌پوریان: قانون جوایز به قهرمان تیمی در پارالمپیک باید بازنگری شود
بام نیوز: ملی پوش تیم والیبال نشسته گفت: مسئولان باید در مورد قانون جوایز قهرمان تیمی در بازی‌های پارالمپیک بازنگری کنند.

به گزارش بام نیوز: داود علی‌پوریان در خصوص پرداخت حق و حقوق قهرمانان پارالمپیکی اظهار داشت: امیدوارم اگر حق و حقوقی به ورزشکاران جانباز و معلول پرداخت می‌شود یک بازنگری اساسی روی این حقوق داده شود. کمیته ملی پارالمپیک بهترین شرایط را برای همه ورزشکاران فراهم کرده است و در یکسال و نیم گذشته، بچه‌ها حمایت شده‌اند. برای پارالمپیکی‌ها کم نگذاشته‌اند و حتی زمانی که اردو برگزار نمی‌شده حق‌الزحمه پارالمپیکی‌ها پرداخت شده است. ولی پرداختی‌‌های جوایز دوره‌های گذشته بازی‌های پارالمپیک والیبال نشسته که همیشه قهرمان می‌شده مبلغ آن چنان زیادی نیست.

وی افزود: از یک سال و نیم قبل اردوهای تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو شروع شد تا در شهریور ۹۸ به توکیو اعزام شویم. مجددا تمرینات برای حضور در بازی‌های پارالمپیک آغاز شد که بچه‌ها خیلی سخت زحمت می‌کشیدند و از خانواده‌شان دور هستند.

ملی‌پوش تیم والیبال نشسته کشورمان با اشاره به اینکه قانونی وضع شده است تا جوایز تیمی‌ نصف ‌شود، عنوان کرد: رشته ورزشی تیمی که از کشورمان بتواند در بازی‌های المپیک یا پارالمپیک مدال بگیرد خیلی سخت است مسئولان باید در این قانون بازنگری کنند. هیچ تیمی از ایران در ورزش تیمی مدعی مدال آوری نیست و انگار که این قانون فقط برای والیبال نشسته، گذاشته شده است. چون تیم ما تنها تیمی است که در پارالمپیک مدال می‌گیرد. ملی‌پوشان خیلی زحمت می‌کشند و امیدوارم با تغییر قانون جواب گوشه‌ای از زحمات‌شان داده شود.

وی ادامه داد: بچه‌های والیبال نشسته با کمترین‌ها هم ساخته‌اند هیچ موقع کم نمی‌گذارند. تا الان هم کسی از شرایط گلایه و شکایت نداشته است. از سال ۲۰۱۰ تمام جوایز نصف شده است که بچه‌های‌مان باز هم به کارشان ادامه داد‌ه‌اند.

علی‌پوریان در مورد حقوقی هم که از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان دریافت می‌کند، گفت: حقوقم در صندوق قهرمانان قابل ذکر نیست. بنده با چهار مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۶۲۵ هزار تومان دریافت می‌کنم. بعد از پارالمپیک لندن، ۱۰ هزار تومان به حقوقم اضافه شد و بعد از پارالمپیک ریو، ۴۰ هزار تومان به حقوقم اضافه شده است. بقیه بچه‌ها با یک قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. اصلا ملاک و معیار تعیین حقوق قهرمانان چیست؟ مسئولان که این قانون را نوشتند برآوردشان چه بوده است؟

دارنده چهار مدال طلای پارالمپیک خاطرنشان کرد: ورزشکاران انفرادی خیلی شرایط شان بهتر است. از ۱۷ سالگی تمام زندگی‌ام را در ورزش گذاشتم تا الان یک چیزی برداشت کنم. این حقوق مبلغی نیست که پرداخت می‌کنند. برای ورزشکاران سالم خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. چند ماه پیش فرزان عاشورزاده جوایز خودش را در اینستاگرام گذاشته بود که برای مسابقات قهرمانی جهان ۴۰ میلیون تومان جایزه گرفته بود.  ناامید بود در استوری‌اش نوشته بود با چه امیدی به ورزش ادامه دهم. ورزشکار در مسابقات جهانی و آسیایی قهرمان می‌شود و ۴۰ میلیون تومان به او پرداخت می‌کنند از ورزش ناامید می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=19484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.