• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

“محسن پورقاسم” اولین معلول سنگنورد در دیواره آلپ

  • کد خبر : 26601
  • 28 بهمن 1399 - 11:26
“محسن پورقاسم” اولین معلول سنگنورد در دیواره آلپ
بام نیوز: محسن پورقاسم دیواره نورد ایرانی اهل روستای «امندان» صومعه‌سرا با معلولیت دست چپ است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، محسن پورقاسم دیواره نورد ایرانی اهل روستای «امندان» صومعه‌سرا با معلولیت دست چپ، تنها معلول جهان است که موفق به صعود دیواره بلند «دولومیتی» ایتالیا شده است.

او در دوران کودکی در حادثه ای۴ انگشت یک دست خود را از دست داد.

با این حال هرگز تسلیم نشد و سرشار از امید و اراده برای رسیدن به اهدافش تلاش کرد.

محسن پورقاسم با شعار “تلاش و امید به زندگی” به عنوان نخستین ایرانی و اولین معلول ،دیواره معروف مارمولادا با طول ۹۵۰ متر را صعود که و موفق شد رکورد جدیدی را در بخش دیواره نوردی معلولان جهان ثبت کند.

صعودهای محسن قاسم پور از دیواره های معروف و بلند آلپ خیلی زود رسانه ای شد و شبکه های تلویزیونی اتریش و ایتالیا از او به عنوان تنها معلول جهان یاد کردند که توانسته این دیواره ها را فتح کند.

محسن پورقاسم که همه هزینه های این صعودها را خودش پرداخت کرده حالا قصد دارد ۱۳ دیواره دیگر بلند در جهان را با شعار « تلاش و امید به زندگی» صعود کند.

صخره نورد ایرانی که امروز موفق شده به رویایی که از قبل در ذهن تداعی کرده بود، درباره شعاری که برای صعودهایش انتخاب کرده میگوید:

همه انسان ها در زندگی خود مشکلاتی دارند که می توانند با تلاش و امید به زندگی، آن را حل کنند. من به عنوان یک معلول توانستم کاری را انجام بدهم که خیلی از افراد با جود اینکه سلامتی Healthکامل دارند هیچ وقت نتوانند انجام دهند.

مشکلات مادی، اقتصادی و هر مشکل دیگری را می تواند با تلاش و امید برطرف کرد و از کسانیکه که کلمه معلول به آنها پیوند خورده میخواهم که در خانه نمانند و خودشان را از جامعه دور نکنند چون خیلی از افرادی که دچار معلولیت هستند توانسته اند کارهای بزرگی انجام دهند که هیچ وقت یک فرد سالم نتوانسته دست به آن کارها بزند، پس با تلاش و امید می توان به هر آنچه که فکر می کنید

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=26601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.