• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

مرتفع‌ترین ایستگاه خودکار هواشناسی در ارتفاعات تفتان ساخته می‌شود

  • کد خبر : 16680
  • 15 دی 1399 - 19:44
مرتفع‌ترین ایستگاه خودکار هواشناسی در ارتفاعات تفتان ساخته می‌شود
بام نیوز: فرماندار تفتان گفت: مرتفع‌ترین ایستگاه خودکار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ارتفاعات آتش‌فشان تفتان این شهرستان ساخته می‌شود.

فریبا برنایی بجد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز با اشاره به لزوم داشتن اطلاعات درست هواشناسی جهت تصمیم‌گیری لازم برای مدیریت حوادث و بحران‌های احتمالی در هر منطقه‌ای، اظهارداشت: در سفر اخیر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه استان به منطقه و براساس توافق صورت گرفته، مرتفع‌ترین ایستگاه خودکار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ارتفاعات کوه آتشفشانی تفتان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای ساخت ایستگاه خودکار هواشناسی «تمندان» در تفتان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که با ساخت این ایستگاه، مرتفع ترین ایستگاه هواشناسی استان در این شهرستان فعال می‌شود.

فرماندار تفتان: ساخت و تجهیز این ایستگاه حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و بقیه آن به وسیله سازمان هواشناسی کشور تأمین شود.

وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی تفتان از چند جنبه برای سیستان و بلوچستان اهمیت دارد، نخست اینکه قله تفتان مهمترین مقصد کوهنوردی جنوب شرق کشور بوده و از کانون‌های گردشگری  استان محسوب می‌شود بنابراین برای پایش وضعیت هوا و ارائه اطلاعات مناسب به کوهنوردان تأسیس ایستگاه در محدوده‌های مختلف این کوه ضروری است.

برنایی بجد تاکید کرد: از سوی دیگر تفتان مهمترین منطقه برف گیر سیستان و بلوچستان است که فاقد ایستگاه هواشناسی است، همچنین صنعت کشاورزی نیز در اطراف این کوه رونق خوبی دارد که با احداث این ایستگاه می‌توان اطلاعات مناسبی برای ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات ارائه کرد.

وی با اشاره به توجه مسوولان به شهرستان‌های جدیدالاتاسیس، بیان کرد: همراه با مسوولان نظام مردم‌ نیز می‌توانند در پروژه‌های مختلف توسعه‌ای این منطقه مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.