• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

مرد یخی، اسطوره قله‌های هیمالیا

  • کد خبر : 54451
  • 28 شهریور 1400 - 1:10
مرد یخی، اسطوره قله‌های هیمالیا
بام نیوز: مسنر امروز وارد  ۷۷ سالگی شد. او همچنان زندگی پویا و فعالی را سپری می‌کند. 
به گزارش بام نیوز، عده‌ای بر اين باورند كه شخصيت مسنر پس از صعودهايش به ارتفاعات بالا به علت عدم استفاده از اكسيژن مصنوعی و آسيب‌هاي مغزی تغيير كرده است و از او به عنوان نمونه‌ای هشدار دهنده از پيامدهای حضور در ارتفاعات زياد نام می‌برند. «نظیر صبیر» كوه‌نورد پاكستانی كه در چند صعود همراه مسنر بود، گفته كه او در صعود به برودپيك “حشيش را به مسنر معرفی کرد”!
اگر او از تجویز «نظیر صبیر» استفاده می‌کرد تصور اینکه سلول‌های شش‌هایش دچار نقصان شده باشند دور از ذهن نبود! البته او عنوان نمود كه: “مسنر به هيچ عنوان آنرا نپسندید.
“به هر حال «مسنر» در دوران کوه‌نوردیش نه تنها شهرت زيادب را به دست آورد بلكه شخصيت قوی او باعث شد خيلی‌ها در مورد او اظهارنظر كنند. او در صعودهايش در دهه هفتاد با انتقادات زيادی روبه‌رو شد و بسياری، از شكست‌هایش خوشحال می‌شدند! و او را متهم به آسيب‌های مغزی مي‌كردند! او طی دو صعود اولش در هيماليا سه همنورد خود از جمله برادرش گونتر را از دست داد و پس از بازگشت به وطن متهم به جا گذاشتن دوستانش در كوهستان شد و يا مانند گاشربروم دو متهم به رد شدن از روی اجساد براي رسيدن به قله!
عده‌اي محاسبه كرده‌اند كه او در صعودهايش ۹۹.۹% (نود و نه و نه دهم درصد) احتمال كشته شدن داشته است. اما طبق همين آمار و محاسبات او دارای تواناييیهاي فيزیكی و روحی بسيار بالا همراه با ذهنی فعال است كه به مسنر توانايی اين را داده كه در وضعيت‌های بسيار سخت تصميم‌های درستيچی بگيرد.
مسنر امروز وارد  ۷۷ سالگی شد. او همچنان زندگی پویا و فعالی را سپری می‌کند.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.