• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

هشدار برای پرهیز از طبیعت گردی در البرز

  • کد خبر : 87061
  • 25 تیر 1402 - 21:15
هشدار برای پرهیز از طبیعت گردی در البرز
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تغییرهای شرایط جوی در استان، از هرگونه طبیعت گردی در مناطق کوهستانی این استان پرهیز شود.

” محمد باقر خلفی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش رگباری باران، رعدوبرق، تندباد و گردوخاک، برخی هموطنان اقدام به طبیعت گردی می کنند که سبب حوادث احتمالی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین هموطنان از اتراق کردن در حاشیه رودخانه های این استان خودداری کنند.

خلفی گفت: اکنون تیم های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی گفت: مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد: بارش رگباری باران، رعدوبرق، تندباد و گردوخاک از امروز (یکشنبه) تا چهارشنبه هفته جاری در این استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از گذر امواج ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با پرفشار سطح زمین از منطقه البرز مرکزی است که با توجه به فعالیت محلی و نقطه ای این سامانه از عصر امروز تا چهارشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای، گردوخاک، در پاره ای نقاط به ویژه ارتفاعات رگبار و رعد و برق مورد انتظار است .

وی افزود: همچنین افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر به سبب خیزش گرد و خاک خودداری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=87061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.