• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

هشدار زرد هواشناسی سمنان: برف و کولاک باعث اختلال در ترددها می‌شود

  • کد خبر : 69305
  • 08 بهمن 1400 - 0:20
هشدار زرد هواشناسی سمنان: برف و کولاک باعث اختلال در ترددها می‌شود
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار سطح زرد گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه بارش برف و کولاک، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای را در پی دارد.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه بهبام نیوز افزود: فعالیت سامانه بارشی از فردا(پنجشنبه) آغاز می شود و در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و برف و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و مه‌آلودگی با خود دارد.

وی با اشاره به بازه زمانی پنجشنبه و جمعه در هشدار زرد شماره ۴۵ هواشناسی استان سمنان افزود: بارش باران، برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما، مخاطرات اصلی حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: شهرهای شهمیرزاد، مهدیشهر، رضوان، شاهرود، دامغان، میامی، بیارجمند، سمنان، آرادان، ایوانکی، گرمسار و سرخه، منطقه اثر این سامانه جوی در روزهای پایان هفته خواهند بود.

وی گفت که اختلال در تردد محورهای استان سمنان به ویژه نواحی کوهستانی و شمالی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و کاهش دید و یخبندان و سرمازدگی، مخاطرات اصلی برای روزهای در پیش است.

مصطفوی تاکید کرد: مجهزبودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، استفاده از ضدیخ در وسایل نقلیه، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حاملهای انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای یک و ۱۰ درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان، بیان کرد: سمنان تا جمعه کمینه و بیشینه دمای سه درجه زیرصفر و هشت درجه سانتیگراد را در پیش دارد و رضوان و شهمیرزاد تا ۱۱ و هفت درجه زیرصفر سرد می شوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.