• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

هشدار وضعیت نارنجی برای مناطق شرقی و جنوبی کرمانشاه

  • کد خبر : 70793
  • 01 اسفند 1400 - 21:11
هشدار وضعیت نارنجی برای مناطق شرقی و جنوبی کرمانشاه
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هشدار وضعیت نارنجی برای مناطق شرقی و جنوبی کرمانشاه را اعلام کرد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی طی امروز و فردا جو منطقه را تحت تأثیر داشته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در استان کرمانشاه می‌شود.

وی افزود: شرایط ناپایدار در روز یکشنبه به ویژه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان از نمود بیشتری برخوردار بوده و بارش در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز یکشنبه، احتمال رگبار پراکنده تگرگ، به خصوص در مناطق گرمسیر و کوهستانی و غبارآلود شدن هوا به ویژه در مناطق مرزی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا پنجشنبه، در حالی که میانگین دمای هوا به آرامی افزایش می‌یابد؛ بارشی برای سطح استان نخواهیم داشت.

دولتشاهی بیان کرد: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده، گذر موج ناپایدار دیگری از جو منطقه، در بعضی ساعات شرایط را برای وقوع بارش‌هایی در سطح استان فراهم خواهد کرد.

وی با اعلام هشدار وضعیت نارنجی برای مناطق شرقی و جنوبی کرمانشاه، گفت: بارش باران، وزش باد، رعدوبرق، احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، به تدریج بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و احتمالاً نواحی سردسیر عمدتاً نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان شامل شهرستان‌های: کرمانشاه، اسلام آباد غرب، دالاهو، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با توصیه به شهروندان کرمانشاهی، خاطرنشان کرد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از کوهنوردی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی، آمادگی راهداری برای برف روبی، محلول پاشی و نمک پاشی در گردنه‌ها و نواحی سردسیر از سایر مواردی است که باید توسط مدیران اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.