• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع کولاک برف هشدار داد

  • کد خبر : 69593
  • 12 بهمن 1400 - 2:24
هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع کولاک برف هشدار داد
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک سامانه بارشی در استان از اواسط روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا روز سه‌شنبه در استان فعال است و منجر به کولاک برف، مه‌گرفتگی، سقوط بهمن و ریزش کوه می‌شود.

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز افزود: این سامانه تا اواخر وقت سه‌شنبه در استان فعال است و منجر به ریزش برف و باران در بیشتر نقاط استان می‌شود.

وی ادامه داد: شدت این سامانه برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، فارسان، کیار، جنوب بروجن و ارتفاعات و گردنه‌های برف‌گیر استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت بحران استان در خصوص فعالیت این سامانه آمادگی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای طی این مدت وجود دارد از همین رو انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت تردد در محورها به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ ضروری است.

چراغپور توصیه کرد تا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از صعود به ارتفاعات خودداری و فعالیت‌های کوهنوردی در استان تعطیل و نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام شود.

به گزارش بام نیوز، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.