• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

ورزش کوهنوردی متاثر از بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 65857
  • 28 آذر 1400 - 2:49
ورزش کوهنوردی متاثر از بودجه ۱۴۰۱
بام نیوز: لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس ارائه گردید، و ردیف های گوناگونی به لحاظ درآمدی البته به سود دولت و به زیان مردم در این لایحه در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس ارائه گردید، و ردیف های گوناگونی به لحاظ درآمدی البته به سود دولت و به زیان مردم در این لایحه در نظر گرفته شده است .
این نوشتار در بخش مرتبط با ورزش کوهنوردی ماده ای از این لایحه را مورد بررسی قرار می‌دهد. یکی از ردیف‌های درآمد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، افزایش شگفت ‌آور عوارض خروج از کشور برای کسانی است که قصد سفر و انجام امور خویش را در خارج از کشور دارند.
و اما این افزایش چه تاثیری بر ورزش کوهنوردی و علاقمندان به صعودهای برون‌مرزی خواهد داشت؟ روشن است که برای خروج از کشور و انجام یک برنامه سبک، متوسط، و یا سنگین کوهنوردی در کشورهای همسایه و یا دور، به ازای هر کوهنورد باید مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت گردد! و پرداخت این مبلغ از توان کوهنوردانی که با سختی بسیار هزینه‌های کمرشکن صعودهای برون مرزی خویش را، چه با صرف هزینه‌های شخصی، و چه از سوی جذب اسپانسر فراهم می‌کنند، خارج است.

از این رو باید این احتمال را بسیار قوی دانست که پس از این، کوهنوردان کشور قید صعودهای برون مرزی را زده، و در رزومه ورزشی شان هیچ نامی از قلل بلند نقاط گوناگون جهان دیده نخواهد شد.

در این بررسی کوتاه به نظر می‌رسد که وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی کشور باید از همین زمان رایزنی‌های خویش را آغاز نموده، تا ورزش کوهنوردی و فعالان در این بخش، از تخفیفات قابل توجهی به جهت برگزاری برنامه‌های برون مرزی ورزشی برخوردار گردند.
گفتنی است که بسیاری از کوهنوردان کشور، از قشر متوسط و حقوق بگیر و نسبتاً ضعیف جامعه به لحاظ درآمد میباشند، و در نهایت آرزوی صعود به قلل خارج از کشور را باید به فراموشی بسپارند.

چنانچه این پیگیری ها به ثمر ننشیند و مجلس همگام با دولت، لایحه بودجه را با این ردیفهای درآمدی به تصویب برساند، القابی نظیر “پلنگ برفی” و “هیمالیانورد” را باید به فراموشی سپرد .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.