• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

ورم زانو ناشی از چیست؟

  • کد خبر : 71251
  • 06 اسفند 1400 - 21:42
ورم زانو ناشی از چیست؟
بام نیوز: مفصل زانو نه تنها وزن کل بدن را تحمل می کند بلکه همچنین مسیر نیروهای تحمل کننده وزن را تغییر می دهد به طوری که تنها قسمتی از آن نیروها به مفصل مچ پا منتقل می شوند.

مفصل زانو نه تنها وزن کل بدن را تحمل می کند بلکه همچنین مسیر نیروهای تحمل کننده وزن را تغییر می دهد به طوری که تنها قسمتی از آن نیروها به مفصل مچ پا منتقل می شوند. با این وجود، این تغییر جهت دادن نیروها به یکی از علت های ساییدگی و پارگی زودهنگام مفصل زانو بخصوص در افراد چاق تبدیل می شود. زانوی ورزشکاران غالب اوقات آسیب می بیند.

پیچ خوردن یکی از عوامل اصلی صدمه دیدن رباط های زانو است که غالبا به بی ثباتی زانو منجر می شود.
جدا از علل تروماتیک، علل بی شمار دیگری مانند عفونت زانو یا آرتریت روماتوئید وجود دارند که باعث نرم شدن غضروف و آسیب پذیر شدن آن در برابر پارگی و بنابراین ایجاد تورم حتی در کودکان، در بارداری و افراد جوان می شوند. سیستم ایمنی محافظ بدن هم عامل گروهی از واکنش های التهابی به تحریک استخوان ها و بافت های نرم به واسطه اصطکاک آن ها با یکدیگر است که به ورم زانو منجر می شود.

با این وجود، ممکن است مفاصل بعد از دوره های طولانی درد و خشکی به طور دائمی تحلیل روند که چنین چیزی یا به خاطر از بین رفتن الیاف و کوتاه شدن عضلات یا ساییدگی استخوان های تشکیل دهنده مفصل است. روی هم رفته، ورم زانو می تواند ناشی از آسیب دیدگی، استفاده بیش از حد و شدید از زانو یا بیماری باشد. ممکن است ورم مفصل زانو انعطاف و عملکرد زانو را محدود کند. به عنوان مثال ممکن است شخصی دریابد که خم و راست کردن کامل زانوی ورم کرده دشوار است و هنگامی که پا در حالت استراحت قرار دارد مفصل می تواند به طور طبیعی ۱۵ تا ۲۵ درجه خم شود. بسته به بیماری زمینه ای بوجود آورنده ورم زانو، ممکن است زانوی ورم کرده به جز ورم هیچ علائم دیگری را نشان ندهد یا ممکن است که دردناک و قرمز بوده و/ یا گذاشتن وزن بدن روی آن دشوار باشد.
خواه ورم کمی در بیمار ایجاد ناراحتی کند یا با درد زیاد باعث ناتوانی وی شود، بیمار خواهان تشخیص علت احتمالی و درمان علائم این بیماری خواهد بود تا به کاهش مشکلات خود در آینده کمک کند. ورم مزمن یا طولانی مدت می تواند منجر به آسیب بافت مفصل، زوال غضروف و نرم شدن استخوان شود بنابراین معمولا درمان این بیماری به فرد توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.