• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

ورود سامانه بارشی به چهارمحال وبختیاری

  • کد خبر : 69927
  • 16 بهمن 1400 - 1:30
ورود سامانه بارشی به چهارمحال وبختیاری
بام نیوز: مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهرکرد به منفی ۲۵ درجه رسید.

مهران چراغ‌پور در گفتگو با خبرنگار بام نیوز، اظهار کرد: برای روز پنجشنبه جوی نسبتاً پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه توده هوای سرد فردا نیز در چهارمحال و بختیاری مستقر خواهد بود، عنوان کرد: از بعد از ظهر روز جمعه تا اواسط روز شنبه با نفوذ یک سامانه بارشی در سطح استان خصوصاً برای نیمه غربی، بارش برف و باران، وزش باد به نسبت شدید و در گردنه‌ها و مناطق سردسیر کولاک برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته کمینه دما در شهرهای «شهرکرد» منفی ۲۵، «سورشجان» منفی ۲۲.۴، «کوهرنگ» منفی ۱۹.۳، «بن» منفی ۱۷.۸، «بلداجی» منفی ۱۹.۴، «بروجن» منفی ۱۴.۸، «فرخشهر» منفی ۱۹.۵، «شلمزار» منفی ۱۷.۴، «فارسان» منفی ۱۶، «سامان» منفی ۱۲ و «اردل» منفی ۸.۸ بوده است.

چراغ پور افزود: گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته «لردگان» با بیشینه دمای ۹.۴ بوده است.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان، تصریح کرد: با فعالیت سامانه بارشی در استان طی روزهای اخیر احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، مه و کاهش دید، احتمال ریزش کوه، رانش زمین و سقوط بهمن در استان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: لغو سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ خصوصاً در محورهای کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی از جمله توصیه‌های هواشناسی به مردم استان طی چند روز آینده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.