• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

پيش بيني جوي مناطق كوهستاني ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٢٤ و ٢٥ تيرماه ١٤٠٠)

  • کد خبر : 47916
  • 25 تیر 1400 - 3:31
پيش بيني جوي مناطق كوهستاني ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٢٤ و ٢٥ تيرماه ١٤٠٠)
بام نیوز: پيش بيني جوي مناطق كوهستاني ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه.

براي مناطق شمال غرب كشور شامل ارتفاعات استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي و بخش هايي از استان زنجان و قزوين، گاهي افزايش ابر و به تناوب بعضي ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد و احتمال تگرگ به ويژه براي ساعات بعدازظهر و غروب پيش بيني مي شود.

ارتفاعات تالش و دامنه هاي رشته كوه هاي البرز شامل البرز غربي، مركزي و شرقي، افزايش ابر و مه آلودگي و وزش باد شديد و بعضي ساعات رگبار و رعدوبرق پيش بيني مي شود.

وزش باد ( گاهي شديد) و احتمال رگبار و رعدوبرق موقتي براي ساعات بعدازظهر و غروب مهم ترين پديده جوي براي دامنه هاي جنوبي البرز و ارتفاعات شمال تهران طي روز جمعه است.

در ارتفاعات شمال شرق كشور، شامل ارتفاعات کپه داغ، آلاداغ، هزارمسجد و بینالود طی این مدت گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدربرق موقتي پیش بینی می شود.

پنجشنبه در ساعت‌های بعدازظهر در استانهای کرمان، هرمزگان، یزد و جنوب فارس رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

جمعه در ساعت‌های بعدازظهر در استانهای کرمان، یزد، هرمزگان، مرکز و جنوب فارس و شرق استان اصفهان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

هشدار وقوع سيلاب براي ارتفاعات جنوب استان سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان طي پنجشنبه و جمعه براي ساعات بعدازظهر و غروب، رگبار و رعدوبرق شديد، بارش تگرگ و وزش باد شديد و جاري شدن سيلاب و طغيان رودخانه هاي فصلي پيش بيني مي شود.

با توجه به بارش های رگباری و رعدوبرق در آخر هفته براي ارتفاعات شمال غرب و دامنه هاي شمالي ارتفاعات البرز ، کوهنوردان عزیز در صعود در ساعت های بعدازظهر تا اوایل شب احتیاط لازم را خصوص مواجه شدن با رعدوبرق و بارش هاي همرفتي و سيلاب ناگهاني و تگرگ داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=47916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.