• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
2

کوهنوردان از نزدیک شدن به زیستگاه و حریم حیات وحش خودداری کنند

  • کد خبر : 87065
  • 25 تیر 1402 - 21:18
کوهنوردان از نزدیک شدن به زیستگاه و حریم حیات وحش خودداری کنند
بام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از کوهنوردان خواست از هرگونه تغذیه دستی حیات وحش خودداری و اقدام به ثبت فیلم و عکس از حیوانات و یا توله‌های آنان نکنند.

محمد مجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام با تاکید بر ضرورت عدم مداخله مردم در زندگی حیوانات و عدم حضور در زیستگاه آنان، از اهالی، مسافران، کوهنوردان و گردشگران خواست هنگام حضور در طبیعت از هرگونه تغذیه دستی و غذا دادن به حیات وحش جدا خودداری نموده و از ثبت عکس و فیلم از حیوانات یا توله‌های آنان ممانعت کنند.

وی اضافه کرد: این قبیل کارها به هیچ وجه مورد تایید نبوده و باعث بروز مشکل و افزایش احتمال حمله ور شدن حیات وحش از جمله خرس قهوه‌ای برای دفاع از توله‌ها و دفع خطر از خود می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر همچنین از حضور محیط‌بانان در مسیرهای صعود به قله سبلان جهت ارائه نکات و موارد زیست محیطی با هدف کاهش تعارض کوهنوردان و گردشگران با حیات وحش خبر داد.

وی همچنین گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر و اکیپ‌های کمکی اعم از کارشناس و محیط‌بان از مرکز استان در منطقه پناهگاه و مسیرهای صعود کوهنوردان حضور دارند و با کمک گرفتن از فعالان محیط زیست اقدام به فرهنگ‌سازی و تبیین موضوع برای کوهنوردان، تهیه بنرهایی با ارائه نکات و آموزش های زیست محیطی، گزارش خبری و بسته های آموزشی و ترویجی از جمله اقدامات راستای کاهش تعارض کوهنوردان با حیات وحش و گونه خرس قهوه‌ای در منطقه می‌کنند.

مجرد فرهنگ‌سازی، پیگیری از مسئولان امر اعم از بخشداری و هیات کوهنوردی برای مدیریت پسماند پناهگاه سبلان و جمع‌آوری و انتقال زباله به سایت‌های دفن را از دیگر اقدامات حافظان محیط زیست در دامنه‌ها و ارتفاعات سبلان ذکر کرد.

سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر در استان اردبیل واقع شده و زیستگاه خرس قهوه‌ای می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=87065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.