• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
1

کوهنوردان با تیم های باشگاهی به ارتفاعات البرز صعود کنند

  • کد خبر : 82784
  • 28 دی 1401 - 23:12
کوهنوردان با تیم های باشگاهی به ارتفاعات البرز صعود کنند
بام: دبیر هیات کوهنوردی استان البرز از کوهنوردان البرزی و علاقه مندان به این رشته ورزشی خواست برای صعود به ارتفاعات استان در قالب تیم های باشگاهی اقدام کنند.

محمدعلی سلگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: متاسفانه برخی کوهنوردان بدون توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و توصیه‌های هیات کوهنوردی استان اقدام به صعود به قله های استان می‌کنند.

وی اظهار کرد: همین بی توجهی‌ها عواقب جبران ناپذیری برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

سلگی  افزود: متاسفانه تعدادی از کوهنوردان در قالب گروه‌های طبیعت گرد در روزهای پایانی هفته به صورت دسته جمعی بدون توجه به توصیه‌های هواشناسی و بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی به قله‌های بلند استان و دارای ریسک بالا صعود می‌کنند.

وی به علاقه مندان به این رشته ورزشی با بیان اینکه این رشته متفاوت از دیگر ورزش ها می باشد، توصیه کرد: کسانی که علاقه مند به کوه و کوهنوردی هستند بایستی حداقل آموزش های ابتدایی را گذارنده باشند زیرا خطرات کوه متفاوت است و کسانی که کوه می روند از طریق باشگاه های کوهنوردی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در صورت اعزام با باشگاه ها بیمه ورزشی هم می شوند، بیان کرد: علاوه بر آن باشگاه ها هم برنامه ای دارند که ملزم به رعایت بالغ بر ۱۷ مورد الزامات صعود هستند که همراه بودن مربی با گروه کوهنورد، کنترل هواشناسی، برگزاری کارگاه توان افزایی و همراه بودن سرپرست تیم و همچنین محدود بودن نفرات گروه های کوهنوردی از جمله این موارد است.

دبیر هیات کوهنوردی استان البرز با بیان اینکه بیشتر حوادث اتفاق افتاده در چند سال اخیر در ارتفاعات توسط این گروه های غیرمجاز بوده، گفت: باشگاه ها بایستی برای هر ۱۲ نفر یک مربی و سرپرست بگذارد که اگر ۲۰ نفر بشوند باید ۲ نفر مربی بگذارند در حالیکه بعضی از گروه ها تا ۷۰ نفر با یک سرپرست بدون بیمه و مربی به کوه می روند که باعث حوادثی می شود.

وی افزود:‌ضمن اینکه گروه های باشگاهی الزاماتی را در چارچوب صعودهای داخل و خارج از کشور رعایت می کنند.

 دبیر هیات کوهنوردی استان البرز تاکید کرد: علاقه‌مندان به کوهنوردی حتما با عضویت در یکی از باشگاه‌های کوهنوردی استان آموزش‌های لازم را فرا گیرند و سپس همراه با تیم‌های کوهنوردی و تجهیزات کامل به قله‌ها صعود کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.