• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0

کوهنوردان پیش از عزیمت هیئت کوهنوردی را در جریان بگذارند

  • کد خبر : 82926
  • 29 دی 1401 - 23:29
کوهنوردان پیش از عزیمت هیئت کوهنوردی را در جریان بگذارند
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: کوهنوردان قبل از هر چیز باید نسبت به شناخت منطقه مورد نظر برای کوهنوردی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار بام، مسعود مثنوی امروز -پنجشنبه بیست و نهم دی- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی کنترل عملیات جمعیت هلال احمر، خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده گردشگر در برف و کولاک ارتفاعات کوه جهان‌بین شهرستان شهرکرد دریافت شد.

وی گفت: به محض دریافت خبر گرفتار شدن دو خانواده بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شهرکرد به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از انجام چهار ساعت عملیات جستجو و نجات، دو خانواده گردشگر که در انبوه برف در ارتفاعات قله جهانبین زمین گیر شده بودند، نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: هیچ گونه حادثه و صدمه‌ای برای این دو خانواده گردشگر رخ نداده بود و پس از پایان عملیات نجات، به شهر هفشجان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: کوهستان با تمام زیبایی‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد به خصوص در ایامی که بارش برف و بوران این خطرات را بالاتر می‌برد، از این‌رو از تمام افرادی که قصد سعود به ارتفاعات را دارند قبل از هر چیز باید نسبت به شناخت منطقه اقدام کنند. کوه جهان‌بین در غرب شهر هفشجان در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که یکی از کوه‌های رشته کوه زاگرس است.

مثنوی اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین توصیه ما به گروه‌های کوهنوردی و گردشگری که قصد سفر به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور را دارند، رصد پیش‌بینی‌های هواشناسی منطقه مورد نظر قبل از عزیمت است تا شاهد حوادث مرگبار و دلخراش نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن تمام امکانات لازم همچون چادرهای عایق یا اقلیمی، آذوقه کافی برای چند روز، منور برای علامت‌دهی در زمان وقوع حادثه و لباس مخصوص کوهنوردی است. لازم است یک راهنما که بومی منطقه باشد، این گروه‌های کوهنوردی و گردشگری را همراهی کند، تا بتواند تمام مسیرهای دسترسی و نقاط خطر را به اعضای گروه نشان دهد و در زمان وقوع حادثه، اعضا را راهنمایی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: لازم است گروه‌های کوهنوردی و گردشگری پیش از عزیمت، با هیئت کوهنوردی شهرستان مورد نظر، موضوع سفر خود را در میان بگذارند. هماهنگی با هیئت کوهنوردی منطقه پیش از عزیمت، موجب می‌شود که در زمان وقوع حادثه، دیگر زمان زیادی برای جست‌وجوی محل دقیق حادثه تلف نشود و تمرکز تنها بر امدادرسانی باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.