• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
0

کوهنوردی از دامنه تا ایستگاه سلامت

  • کد خبر : 14473
  • 30 آذر 1399 - 11:24
کوهنوردی از دامنه تا ایستگاه سلامت
بام نیوز:تمرکز کنید: کوهنوردی هم لذت بخش است و هم خطرناک. بنابراین باید حین کوهنوردی حواس تان را شش دانگ جمع کنید تا دچار سانحه نشوید.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: کوهنوردی یکی از ورزش هایی است که علاوه بر اینکه ورزش بسیار خوبی برای حفظ سلامتی است، اثرهای روانی بی شماری نیز روی مغز دارد. اگر بخواهید کوهنوردی خوب و سالمی داشته باشید، باید به نکته هایی دقت کنید تا علاوه بر لذت بردن از ورزش، سلامت به خانه باز گردید. کفش ها را پا کنید تا با هم از دامنه به قله برسیم.

۱٫ خیره به خورشید: در موقع کوهنوردی، حرکت زیر نور آفتاب، بسیار مهم است. چراکه گرمای خورشید باعث جذب ویتامین D بیشتر می شود. علاوه بر این با تابش نور خورشید به بدن، عضله ها گرم شده و همین به جلوگیری از خستگی و کوهنوردی بهتر کمک می کند.

۲٫ آب و غذای خوب بخورید: در کوله تان غذای مناسب حداقل برای یک روز بردارید. مصرف غذاهای پروتئینی و با شیرینی طبیعی بسیار مفید است. بهترین نوشیدنی آب است اما بهتر است آب میوه طبیعی مانند آب پرتقال، مخلوط آب چند میوه و … را نیز هنگام استراحت میل کنید. در فواصل مناسب آب بنوشید تا بدن دچار کم آبی، بالارفتن فشار خون در اثر بالا رفتن غلظت خون نشود.

۳٫ سبک بخورید: سعی کنید غذا و نوشیدنی مصرفی شما، سبک، کند هضم اما مقوی باشد، برای مثال تخم مرغ، عسل، توت، کره و مربا و … صبحانه خوبی برای کوهنوردی هستند.

۴٫ آهسته و پیوسته بروید: کند یا تند شدن حرکت در مسیر را رعایت و با کم و زیاد کردن سرعت تان در مسیر، علاوه بر رفع خستگی، سعی کنید روند حرکت تان را تنظیم کنید.

۵٫ وسایل ایمنی را همراه ببرید: منظور، وسایل داخل کوله کوهنوردی نیست؛ منظور حفظ ایمنی و سلامت خودتان پیش از شروع کوهنوردی است.

۶٫ تمرکز کنید: کوهنوردی هم لذت بخش است و هم خطرناک. بنابراین باید حین کوهنوردی حواس تان را شش دانگ جمع کنید تا دچار سانحه نشوید.

۷٫ همراه شوید: بعضی افراد تنهایی را به همراهی با گروه ترجیح می دهند. به این دلیل که در تنهایی احساس آرامش بیشتری دارند. در واقع تنهایی و ورزش باعث بازیافت مجدد انرژی از دست رفته آنها در طول هفته می شود. این افراد باید تنها کوهنوردی کنند، اما اگر اهل حضور در جمع هستید، کوهنوردی همراه با گروهی که از بودن شان احساس خوبی دارید، می تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد.

۸٫ به گروه اضافه کنید: با گروه های دیگر آشنا شوید. به این ترتیب هم جمع شما گسترده تر شده و هم اینکه می توانید از تجربه های کوهنوردی دیگران هم استفاده کنید. علاوه براینکه این ارتباط، نوعی تشکیل اجتماع کوچک جدید است که به سلامت روان تان نیز کمک خواهد کرد.

۹٫ هوا را بسنجید: حواس تان به اطراف باشد. باید به تغییرات جوی حساس باشید. پیش از شروع برنامه کوهنوردی، از طریق اینترنت، وضعیت آب و هوایی شهر را حداقل تا ۱۰ ساعت بعد بررسی کنید.

یادمان باشد: کوهنوردی همیشه به معنی فتح قله نیست.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14473
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : سامرند نقد زادگاه اوراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.