• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گزارش صعود به قله شاهان کوه به ارتفاع ۴۰۴۰ متر

  • کد خبر : 24279
  • 19 بهمن 1399 - 13:08
گزارش صعود به قله شاهان کوه به ارتفاع 4040 متر

بمناسبت نيمه شعبان و روز جوان  در روز چهار شنبه ۳۰/۴/۸۹  ساعت ۲۲ از همدان باتفاق دو نفر دوستان كوهنورد از ترمينال با اتوبوس بطرف اصفهان حركت كرديم و بعد ديدن از در جاهي تاريخي شهر اصفهان در نيم روز پنج شنبه در ساعت۱۰ صبح  از اصفهان بهمراه دو تن كوهنوردان نجف آبادي به سمت فريدون شهر  رهسپار شديم ( فاصله اصفهان تا فريدونشهر ۱۸۰ كيلو متر ) پس از رسيدن به فريدون شهر از طريق روستاهاي سيبك . نهضت آباد .سرداب پايين به سرداب بالا ميرسيم  و بعد از طي كردن حدود ۲۰۰ متر جاده خاكي در ساعت ۱۲:۳۰ به چشمه بابا احمد رسيديم و در آن جا پس خواندن نماز و خوردن ناهار به استراحت پرداختيم .

در ساعت ۱۹:۱۵پنج شنبه  ۳۱/۴/۸۹ از سمت راست چشمه جاده مالروي را پيش گرفته و بطرف دشتي بنام تنگ عرب كوهنوردي را آغاز كرديم. پس از حدود يك  ساعت كوهنوردي در  ساعت ۲۰:۱۵ به آخرين منطقه تنگ عرب كه تك  درخت بيد و چشمه آبي كنار چارهاي عشايرنشين رسيدم و براي صرف شام واستراحت و شب ماني در آنجا اطراق كرديم . كه اين منطقه آخرين نقطه است كه آب وجود دارد . جمعه ۱/۵/۸۹ ساعت ۵:۳۰ صبح بيدار باش اعلام شد و پس از جمع كردن چادرها و صرف صبحانه و بستن كوله جهت صعود در ساعت  ۷:۲۰  به سوي قله شاهان رهسپارشديم . بعد گذر از دره ها و شيبهاي تند سنگي پس از طي ۵ ساعت كوهنوردي و كمي دست سنگ در ارتفاعات بالا در ساعت ۱۲:۲۵ به قله شاهان كوه  بارتفاع ۴۰۴۰ متر رسيدم و بعد استراحت كوتاهي و خوشحال از يك صعود موفقيت آميز  وگرفتن چند عكس يادگاري در ساعت ۱۳ بطرف پايين قله حركت كرديم .

سرانجام در ساعت ۱۸ به مبدا صعود (چشمه بابا احمد ) رسيديم  و بعد از استراحت كوتاهي خواندن نماز ظهر و عصر با ماشين بعد از حدود  ۳ ساعت رانندگي  به شهر تاريخي اصفهان برگشتيم .( درپايان جا دار ازكوهنوردان نجف آبادي تشكر خاص داشته باشيم) .

نفرات صعود كننده : عزيز قياسوند . هادي كريمي . اميد رضايي و همنوردان نجف آبادي آقايان : حسام  و  سعيد

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.