• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

گزارش صعود به قله ۴۰۷۰ متری شیر کوه استان یزد

  • کد خبر : 23293
  • 16 بهمن 1399 - 12:31
گزارش صعود به قله ۴۰۷۰ متری شیر کوه استان یزد
گزارش صعود به قله 4070 متری شیر کوه استان یزد

تیم منتخب گروه کوهنوردی دانشگاه تبریز با ۱۱ نفر از اعضاء گروه ساعت ۶ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۳/۰۶/۱۷ با یکدستگاه اتوبوس دانشگاه، عازم استان یزد گردید.

  گروه شب را در شهرستان زیبای نائین بیتوته نموده و روز سه شنبه ظهر از آثار باستانی و دیدنی شهر تاریخی یزد بازدید نموده و پس از پشت سر گذاشتن شهرستان تفت وارده ده بالا گردید. ده بالا از آب و هوای خوبی برخوردار بود و در منطقه کویری کمتر کسی انتظار و تصور مشاهده باغات سرسبز و شاداب را می نمود.تیم گروه کوهنوردی شب را در ده بالا استراحت نموده و ساعت ۴ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۳/۰۶/۱۹ با استفاده از نور مهتاب با پیشروی آقای دکتر سلطان القرائی بطرف قله شیرکوه آغاز نمود.

 تیم گروه پس از یک ونیم ساعت کوهپیمایی در مسیر به اقامه نماز صبح پرداخت و پس از طی نیم ساعت دیگر به دره صخره ای با شیب بسیار تند که مناسب ترین محل برای صعود می باشد رسید و پس از حدود دو  و نیم ساعت از دره   صخره ای خارج شده و به کوهنوردی ادامه داده و در ساعت ۹ صبح به اولین پناهگاه وارد شد و پس از صرف صبحانه و استراحت کوتاه ساعت نه و نیم صبح به مسیر خود ادامه داد و پس از دو ونیم ساعت کوهپیمایی به پناهگاه قله شیر کوه وارد شده و پس از توشیح دفتر و گرفتن عکس یادگاری به طرف پایین حرکت نموده و در ساعت ۱۴ بعد از ظهر به پناهگاه  برگشته و پس از صرف نهار و اقامه نماز ساعت ۱۵ بطرف پایین حرکت نمود که گروه پس از طی مسیر ۳ ساعته ساعت ۱۸ عصر به روستای ده بالا رسید. گفتنی است که ارتفاع پای قله ۲۴۰۰متر و ارتفاع پناهگاه اول ۳۵۰۰ متر و قله شیر کوه ۴۰۷۰ متر می باشد.

 ضمنا از نکات بارز صعود به قله شیرکوه همکاری بسیار صمیمانه و یکدلی همنوردان بالاخص همنورد عزیز آقای حسن واحد با هیات اجرای قابل تقدیر و ستودنی بود.

  اعضاء گروه صعود کننده آقایان : دکتر خلیل سلطان القرائی  دکتر غفار فرزدی  میر حجت رضوی  احمد سالک  محمد برازنده  حسن واحد  رحیم خدایاری  هاشم نژادفرد  جلیل نیمه فروش  یوسف یوسفی  و  جلیل فرضی زاد .


عکس : فرضی زاد

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.