• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
2

گزارش نویسی و مستند سازی، نقطه ضعف کوهنوردان ایرانی

  • کد خبر : 58302
  • 23 مهر 1400 - 3:04
گزارش نویسی و مستند سازی، نقطه ضعف کوهنوردان ایرانی
بام نیوز: امروزه در کوهنوردی اکثر کوهنوردان، گروه ها و تیم ها برنامه هایی در مناطق مختلف برگزار می‌کنند، اما محتوای متنی، صوتی و تصویری مناسبی از صعودشان تهیه و منتشر نمی‌کنند .

به گزارش بام نیوز، عباس قامت بلند مسئول روابط عمومی هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان مشهد؛ ضمن تاکید بر لزوم توجه به مستند سازی و گزارش نویسی در کوهنوردی تصریح کرد؛

مدیران باشگاه‌های کوهنوردی و کوهنوردان در برنامه های کوهنوردی توجهی ویژه به تهیه ی گزارش و مستند سازی در برنامه های کوهنوردی داشته باشند تا ضمن ماندگاری فعالیتهای انجام شده فرهنگ مستند سازی و گزارش نویسی در کوهنوردی را گسترش داده ،و در این بین ظرفیت نقد و بررسی فراهم آید و به دنبال آن شاهد رشد این رشته ورزشی در سطح شهرستان، استان و کشور باشیم.

مسئول روابط عمومی هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان مشهد در این باره افزود؛

امروزه در کوهنوردی اکثر کوهنوردان، گروه ها و تیم ها برنامه هایی در مناطق مختلف برگزار می‌کنند، اما محتوای متنی، صوتی و تصویری مناسبی از صعودشان تهیه و منتشر نمی‌کنند .

همه ما بر این امر واقف ایم کوهنوردی فقط ورزش و اجرای برنامه ها و رسیدن به قله ها نیست، بلکه همبستگی افکار و دوستی و رفاقت در شرایط سخت و دشوار و نیز مقاومت و پایداری در مقابل مشکلات است که مستند سازی این مسئله میتواند موجب شناخت از محیط کوهستان و ملزومات فنی و اخلاقی صعود، برای سایر همنوردان باشد.

وی در ادامه عنوان کرد؛

عدم انتشار گزارشی مناسب و اصولی از یک صعود توسط باشگاه‌های کوهنوردی و کوهنوردان ، یک نقطه ضعف بزرگ برای یک کوهنورد محسوب میشود؛

متاسفانه باتوجه به آنچه عَیان است، اغلب کوهنوردان حال و حوصله نوشتن ندارند و خاطرات و سوابق خود را مکتوب نمی کنند و این به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ در کوهنوردی ما به شمار می رود.

قامت بلند ادامه داد؛ کوهنوردان همیشه با کوله ای سنگین، ساعت ها و شاید روزها؛ پستی و بلندی کوه ها و قله ها را پیمایش می کنند و همه سختی ها را با لذت تحمل می کنند و از کار خود لذت می برند.

اما زمانی که به منزل میرسند، برای نوشتن خاطرات و به اشتراک گذاشتن گزارش برنامه زمانی را اختصاص نمی دهند.

ایشان در پایان ابزار داشتند: دیدگاه کوهنوردانی که نوشتن را بیهوده می پندارند و یا نسبت به آن بی توجهی می‌کنند و یا حوصله نوشتن ندارند، اشتباه است و باید این موضوع اصلاح شود و تبدیل به یک فرهنگ و یک اصل در برنامه هر کوهنورد گردد.

عباس قامت بلند روابط عمومی هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان مشهد در پایان اشاره کرد، ما در هئیت شهرستان بنا داریم با پشتیبانی و حمایت رئیس محترم جناب آقای عباسی و همکاری ارزشمند مدیران باشگاه‌های کوهنوردی توجه بیشتری نسبت به امر مستند سازی و گزارش نویسی در کوهنوردی داشته و در این راستا کارگاه‌های آموزشی را با مربیگری پیشکسوتان و اساتید برجسته شهرستان شهرستان برپا نمائیم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.