• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

خدمت رسانی هلال احمر چهارمحال و بختیاری به مردم در ۷۱۲ حادثه

  • کد خبر : 74330
  • 19 اردیبهشت 1401 - 23:42
خدمت رسانی هلال احمر چهارمحال و بختیاری به مردم در ۷۱۲ حادثه
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته ۷۱۲ حادثه در استان رخ داده است که نیروهای هلال احمر استان در این عملیات‌ها شرکت کرده اند.

به گزارش بام نیوز، ایرج کیانی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این جمعیت ۱۵ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های مردمی در حوادث و کمک به نیازمندان را برعهده دارد، عنوان کرد: تعداد ۳۴ پایگاه هلال احمر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت بین شهری، هفت پایگاه ثابت شهری، پنج پایگاه ثابت کوهستان است و تعداد پایگاه‌های موقت بین جاده‌ای و کوهستان به ترتیب شش و سه مورد می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اعزام بالگرد در حوادث به شرایط جوی و زمان رخ داد حادثه بستگی دارد.

کیانی با بیان اینکه هلال احمر کشور ۱۹ فروند بالگرد آماده به کار دارد، مطرح کرد: زمان پاسخگویی به مناطق صعب العبور با این بالگردها کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: سال گذشته هر ساعت پرواز بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است اما با وجود بالا بودن هزینه‌ها برای خدمت رسانی به مردم و نجات جان افراد در همه شرایط بالگرد به محل حوادث اعزام شده است.

عضویت بیش از ۱۰ هزار داوطلب درجه دار در هلال احمر چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به عضو گیری و نگهداری اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر، ادامه داد: ۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر داوطلب درجه دار در استان وجود دارد.

کیانی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۲۳ نفر نجات گران در چهارمحال و بختیاری در سامانه ثبت نام کرده اند، اعلام کرد: طی سال گذشته ۷۱۲ حادثه در استان رخ داده است که نیروهای هلال احمر استان در این عملیات‌ها شرکت کرده اند.

وی اظهار کرد: ۳۸۸ مورد از حوادث مربوط به حوزه جاده‌ای می‌باشد و ۹۴ مورد از حوادث در حوزه کوهستان رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد حوادث کوهستان در استان افزایش یافته است، گفت :۱۰ حادثه کوهستان در تعطیلات چند روز اخیر رخ داده است.

کمبود اعتبار علت تکمیل نشدن پروژه‌های عمرانی

کیانی با اشاره به اینکه طبیعت استان جذاب اما بی رحم است، مطرح کرد: افرادی که برای ورزش‌های کوهنوردی اقدام می‌کنند باید شرایط بدنی و آمادگی کامل را داشته باشند.

وی به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار عامل اصلی تکمیل نشدن این پروژه‌ها می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است، مطرح کرد: بیش از ۶۰ میلیارد اعتبار برای خرید تجهیزات و خودرو در استان مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.