• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

۲۰۵ نفر در جست‌وجوی پاراگلایدارسوار مفقود شده در دماوند

  • کد خبر : 86360
  • 17 خرداد 1402 - 21:49
۲۰۵ نفر در جست‌وجوی پاراگلایدارسوار مفقود شده در دماوند
بام: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران از جست‌وجوی ۲۰۵ نفر در ۱۶ منطقه تهران و مازندران برای پیدا کردن پاراگلایدارسوار مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد.

به گزارش بام، مرتضی رضایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد پاراگلایدر سوار روز ۱۳ خردادماه ساعت ۱۳:۲۲ از سایت پروازی امامزاده هاشم به مقصد منطقه آبسرد پرواز می‌کند.

وی افزود: این فرد بعد از پرواز به مقصد خود نمی‌رسد و از همان ساعت اولیه توسط دوستانش که گزارش حادثه از طریق سامانه ۱۱۲ هلال احمر اعلام شد، تیم‌های امداد و نجات پایگاه‌های آبعلی، چنار و گیلاوند به منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیکی تاریکی هوا بود و باد و طوفان وجود داشت، عملیات جست‌وجو متوقف شد و از ساعت ۴:۳۰ دقیقه امروز صبح عملیات با ۱۷ تیم امداد و نجات با ظرفیت ۸۵ نفر کار آغاز شد؛ در این عملیات ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی داشتیم که سه تیم در استان مازندران فعال بود.

رضایی ادامه داد: همچنین در این عملیات، ۱۲۰ نفر از محیط‌بانان، عشایر، افراد بومی، کوهنوردان مشغول گشت‌زنی هستند و امروز در مجموع، ۲۰۵ نفر عملیات جست‌وجو را انجام دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: از سویی دیگر، یک فروند بالگرد امروز صبح کار خود آغاز کرد که با توجه به وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی پس از پایان مأموریت خود به سازمان امداد و نجات بازگشت.

رضایی بیان کرد: امروز دوستانی با استفاده از پهپادها، موتورسواران و تیم‌های آفرودی ما را در انجام عملیات جست‌وجو یاری کردند.

وی اضافه کرد: امروز به طور کامل ۱۶ منطقه در استان تهران و چهار منطقه در استان مازندران جست‌وجو انجام شد که با آغاز بارش باران و طوفان در منطقه عملیات موقتا متوقف شد تا فردا دوباره کار خود را آغاز کنیم.

ادامه جست‌وجوها برای یافتن پاراگلایدر سوار

سعید طاهری، رئیس هلال احمر دماوند نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات جستجو و نجات برای پیدا کردن پاراگلایدر سواری که از دو روز پیش در ارتفاعات شهرستان دماوند سقوط کرده است، همچنان ادامه دارد.

وی درباره این عملیات توضیح داد: از ساعات اولیه روز دوشنبه، ۱۷ تیم جستجو و نجات با ظرفیت ۸۵ نفر و تعداد ۱۵ دستگاه خودرو امدادی به همراه تیم های محلی و هم پروازان فرد مفقود شده با ظرفیت ۱۲۰ نفر در این عملیات شرکت کردند.

طاهری ادامه داد: در ۹ محدوده مشخص شده از قبل، عملیات جستجوی زمینی و دو تیم پاراموتور و دو تیم هم با پهپاد جستجوی هوایی داشتند.

وی تصریح کرد: در ادامه به دستور مرادی‌پور مسئول عملیات سازمان امدادونجات کشور، یک تیم هفت نفره واکنش سریع با تجهیزات مخصوص برای جستجوی زمینی و یک بالگرد برای عملیات جستجوی هوایی اضافه شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اضافه کرد: با توجه به وسعت محل و طولانی شدن مدت عملیات، متاسفانه ادامه عملیات جستجو با برنامه‌ریزی جدید و به دستور مرادی‌پور مسئول عملیات سازمان امدادونجات کشور که از صبح امروز در منطقه حضور داشتند و عملیات را کنترل می‌کردند به فردا موکول شد و تیم‌های آماده در شعبه حضور دارند تا در صورت دریافت اخبار جدید در کمترین زمان اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.