• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
0

اشتباهاتی که باعث شکست استقلال شد/ تعجب از بازی نکردن شیخ دیاباته

  • کد خبر : 7422
  • 01 آذر 1399 - 14:24
اشتباهاتی که باعث شکست استقلال شد/ تعجب از بازی نکردن شیخ دیاباته
بام نیوز: کارشناس فوتبال و مربی پیشین استقلال گفت: باوجو همه تذکراتی که داده شده بود به نظرم استقلالی‌ها هنوز در باد پیروزی قبلی خوابیده بودند و آمادگی بردن فولاد را نداشتند.

ایمان عالمی در گفتگو با خبرنگار بام نیوز، به شکست آبی پوشان در هفته دوم لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بازی استقلال و فولاد در نیمه اول از سطح کیفی بالایی برخوردار نبود اما نیمه دوم این بازی کاملاً متفاوت بود و هر دو تیم با رویکرد تهاجمی و رسیدن به گل بازی را شروع کردند. شاگردان فکری زودتر از حریف به خواسته خود رسیدند اما بعد از آن اتفاقاتی که می‌توانست منجر به حفظ این پیروزی باشد روی نداد تا اولین شکست فصل این تیم را شاهد باشیم.

مربی پیشین آبی پوشان تصریح کرد: نمی‌دانم چرا فکری بعد از زدن گل خیلی زود به لاک دفاعی رفت در حالی که می‌توانست با حفظ فشار بر فولاد توسط تقویت خط حمله خودش به شکلی بهتر این پیروزی را حفظ کند. یک گل برتری به هیچ وجه حاشیه امن نیست و تفکر اینکه بشود ۲۰ دقیقه برتری با یک گل در خانه حریف آن هم حریف توانمندی مثل فولاد را حفظ کرد، از پایه اشتباه است.

عالمی در ادامه بیان داشت: به نظرم بهتر بود فکری به جای آنکه بعد از گل تعویض‌های دفاعی انجام دهد، با فراخواندن شیخ دیاباته به بازی بر قدرت تهاجمی تیمش اضافه می‌کرد و در این صورت قطعاً شانس حفظ پیروزی بیشتر می‌شد. قائدی و مطهری توسط مدافعان فولاد خیلی خوب مهار شدند و اضافه شدن دیاباته می‌توانست معادلات را در خط دفاعی فولاد بر هم بزند.

پیشکسوت آبی پوشان اظهار داشت: در این بازی اشتباهات فردی هم مشاهده شد که این اشتباهات هم در سرنوشت بازی بی تاثیر نبود. بزرگترین اشتباهات فردی هم در صحنه گل و وقوع پنالتی رخ داد که منجر به از دست رفتن این پیروزی شد.

وی افزود: البته تازه هفته دوم لیگ را پشت سر گذاشتیم و این جدول به هیچ وجه ملاک نیست. اما مهم این است که باید از این شکست به اندازه کافی عبرت گرفت نه اینکه بخواهیم هر هفته امتیازاتی از دست بدهیم و نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

مهاجم پیشین آبی پوشان تاکید کرد: نقطه قوت و برتری استقلال در خط حمله‌اش است و فکری باید بهترین نوع استفاده را از نقطه قوت تیمش داشته باشد. نباید در استفاده از مهاجمان پر قدرتی مثل دیاباته صرفه‌جویی کرد. گرچه ما از وضعیت و آمادگی جسمانی بازیکنان بی اطلاع هستیم، اما دیاباته ای که دو هفته قبل توانست ۲۰ دقیقه بازی کند در بدترین حالت ممکن در این بازی هم می‌توانست همان ۲۰ دقیقه را بازی کند. آمدن او کنار خط و بالا رفتن تابلوی تعویض هم نشان داد که مشکلی برای بازی نداشت و من نفهمیدم چرا از مهاجمی که هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد در این بازی مهم استفاده نشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.