• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 24855
5

بهشت گمشده در دل جنگل های سر به فلک کشیده گیلان

  • کد خبر : 55041
  • 31 شهریور 1400 - 21:31
بهشت گمشده در دل جنگل های سر به فلک کشیده گیلان
بام نیوز: روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار (زیتون) است. این روستا در 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در 75 کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

به گزارش بام نیوز؛ روستای بسیار زیبای استخرگاه که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد. روستاهای اطراف استخرگاه عبارتند از: دفراز، پلنگ دره، دشتویل، راجعون، پشتهان، چره، چلکاسر، گنبگ، رشی وسی دشت. این روستا طبق سرشماری سال ۹۰ دارای ۴۶ خانوار و ۱۷۶ نفر جمعیت می باشد و شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است.

به علت وجودداشتن ۲ استخر دراین روستا که یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستا میباشند، استخرگاه به این نام خوانده شده است. استخر ضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمینهای کشاورزی روستای دفراز میباشد.

جاذبه های دیدنی این روستا

خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰سال و با معماری سنتی خود درمرکز روستا یکی از جاذبه های گردشگری می باشد. در محوطه این خانه استخر زیبایی قرار دارد که اسم این روستا نشات گرفته از همین استخر می باشد. در قسمت بالادستی این استخر کوه میرزا قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشد.

آبشار زیبای استخرگاه که از دامنه کوه درفک نشات میگیرد در دل جنگل های بکراین روستا قرارگرفته است. کوه درفک که درقسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=55041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.