• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1
همه گفتند تمام شده، من گفتم نه

تحقیقات پزشکی روی زلاتان؛ این چه اعجوبه‌ای است؟

  • کد خبر : 4797
  • 16 آبان 1399 - 14:36
تحقیقات پزشکی روی زلاتان؛ این چه اعجوبه‌ای است؟
بام نیوز: پزشکان قصد دارند بعد از بازنشستگی زلاتان ابراهیموویچ برای کشف ارتباط بین فیزیولوژی او و آمادگی جسمانی خیره‌کننده‌اش روی او تحقیقات انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، در سال ۲۰۱۶ که زلاتان ابراهیموویچ با مصدومیت شدید از ناحیه زانو به مدت ۹ ماه از میادین دور ماند کمتر کسی باور می کرد که او دیگر بتواند به فوتبال برگردد. زلاتان که پیراهن یونایتد را به تن می کرد در دیدار مقابل اندرلخت در یک چهارم نهایی لیگ اروپا مصدوم شد و با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد.

با وجود ترسهای اولیه اما زلاتان با خوش بینی مفرط و اراده بالا اعلام کرد قوی تر از همیشه به میادین برمی گردد. زلاتان پستهای انگیزشی متعددی در اینستاگرام خود منتشر می کرد اما اکثر کارشناسان معتقد بودند او بعد از آن مصدومیت جدی اگر هم به فوتبال برگردد دیگر هرگز مثل گذشته نخواهد بود.

اگر آشپزی بیا تو مسابقه شرکت کن...

زلاتان در آن روزها اصلا جوان به حساب نمی آمد. فوتبالیستی ۳۶ساله که برای تیمهایی مثل یوونتوس، اینتر و بارسلونا بیش از ۵۰۰ بازی انجام داده بود. زلاتان در نهایت تصمیم گرفت با ترک یونایتد راهی آمریکا شده و پیراهن لس آنجلس گلکسی را به تن کند.

زلاتان اما در آمریکا کارش را درخشان آغاز کرد و در ۱۷ بازی اول خود پانزده گل به ثمر رساند و یک بار برای گلکسی هت تریک کرد. زلاتان بعد از هت تریک مقابل اورلاندو سیتی برای اینکه نشان دهد مصدومیت زانویش تا چه حد جدی بوده از شبکه های مجازی استفاده کرد و با انتشار عکسی از زانوی مصدوم خود نوشت:” همه می گفتند تمام شد. من گفتم نه”.

همه می گفتند تمام شد؛ من گفتم نه

چهار سال بعد از آن مصدومیت وحشتناک زلاتان حالا بهترین گلزن سری آ است و در چهار بازی اول آث میلان ۷ گل به ثمر رسانده است.

۷ گل زلاتان ۳۹ ساله در ۴ بازی اول میلان در فصل جاری

مینو رایولا ایجنت زلاتان با اشاره به بازگشت باورنکردنی او به روزنامه سوئدی اکسپرسن گفت:” زانوی ایبرا آنقدر قوی است که پزشکان می گفتند تا کنون اصلا زانویی مشابه آن ندیده اند. می گویند امکان ندارد حتی یک فوتبالیست ۲۰ساله زانویی به این قدرت داشته باشد. پزشکان از او خواسته اند بعد از بازنشستگی برگردد تا رویش تحقیقات انجام شود. پزشکانی که در بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا درباره زانو و رباطهای زانو تحقیق می کنند”.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.