• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
1

تشکیل کارگروه تخصصی امداد کوهستان در ارتفاعات شهر تهران

  • کد خبر : 85826
  • 24 اردیبهشت 1402 - 0:09
تشکیل کارگروه تخصصی امداد کوهستان در ارتفاعات شهر تهران
بام: معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل اولین جلسه تخصصی ایمنی و کارگروه امداد کوهستان در ارتفاعات شهر تهران خبر داد.

به گزارش بام، مجید آرون معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه تخصصی امداد کوهستان در ارتفاعات شهر تهران و برگزاری جلسه هم‌اندیشی به میزبانی این سازمان، گفت: با توجه به آمار قابل توجه وقوع حوادث در ارتفاعات دامنه جنوبی البرز واقع در محدوده شهر تهران و حریم آن، همواره نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و ارائه خدمات اضطراری توسط نهادهای دولتی، عمومی و مدنی مرتبط هستیم.

آرون در ادامه با اشاره به خلاصه اقدامات افزود: همکاری‌های لازم با هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، فدراسیون کوهنوردی، جمعیت هلال احمر استان تهران در پهنه شرقی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پهنه غربی، مرکز اورژانس تهران، شهرداری منطقه یک، اداره هواشناسی استان تهران و شرکت تله کابین توچال در راستای ساماندهی و توسعه خدمات گروه‌های امداد کوهستان در ارتفاعات شهر تهران انجام شده است.

وی افزود: مطابق موضوع ۲ بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت نجات و انتقال آسیب‌دیدگان در حوزه کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی واگذار شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، نیروهای مسلح، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فدراسیون‌های ورزشی از جمله نجات غریق و غواصی و کوهنوردی و صعودهای ورزشی به عنوان همکار معرفی شده‌اند.

وی برگزاری این‌گونه جلسات را به منظور شناسایی مشکلات موجود در افزایش هماهنگی بین سازمانی در حوزه امداد و نجات کوهستان لازم و ضروری عنوان کرد.

آرون افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های تخصصی مرتبط به بحث و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی پرداختند و برگزاری جلسات مستمر کارگروه امداد کوهستان برای هماهنگی بیشتر و با دبیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.