• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1
آغاز حرکت کبدی ایران:

تکرار قهرمانی سخت است ولی دور از دسترس نیست

  • کد خبر : 1371
  • 21 مهر 1399 - 11:22
تکرار قهرمانی سخت است ولی دور از دسترس نیست
بام نیوز:سرمربی تیم کبدی ساحلی گفت: برخی از بازیکنان ما در پروکبدی هستند و بازی آنها برای حریفان کاملا شناخته شده است، باید از بازیکنان جدید استفاده کنیم تا قهرمانی ما تضمین شود.

محمد شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاریی بام ،در خصوص آغاز اردوهای تیم کبدی ساحلی اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت ما در حال حاضر انتخاب بازیکنان است. ما با فدراسیون و کمیته فنی جلسه داشتیم و نفراتی را انتخاب کردیم و در جلسه بعد نفرات نهایی می‌شوند.

سرمربی تیم کبدی ساحلی کشورمان در ادامه افزود: از آبان تا اوایل فروردین ۱۰ مرحله اردو داریم. اولین اردو را تهران برگزار می‌کنیم اما چون هوا رو به سردی است و تمرینات ما ساحلی و در هوای باز است و با سردی هوا آسیب‌ها بیشتر می‌شود، بقیه اردوها را در مناطق گرم برپا می‌کنیم. با حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک اردوها در کیش، قشم و چابهار خواهد بود.

شعبانی یادآوری کرد: برای بازی‌های آسیایی ساحلی در پوکت تایلند هم همین برنامه‌ها را داشتیم و با اختلاف زیاد نسبت به رقبا مدال طلا گرفتیم. البته تکرار قهرمانی سخت است ولی دور از دسترس نیست و با تلاش می‌توان به آن رسید.

وی در خصوص رقبای اصلی ایران در بازی‌های ساحلی چین، گفت: برخی از تیم‌ها در مسابقات سالنی حرف کمتری برای گفتن دارند ولی در ساحلی قدرتمند هستند. برای مثال پاکستان ۷ بازیکن خوب برای کبدی سالنی ندارد ولی برای کبدی ساحلی ۴ بازیکن با تجربه دارد. در مجموع رقابت در کبدی ساحلی نزدیک و سخت است. در گذشته حتی عمان که اصلا کبدی سالنی ندارد، در ساحلی با کره و سریلانکا مساوی می‌کرد. اگر در کبدی سالنی در آسیا ۸ تیم شرکت می‌کنند در ساحلی بیش از ۱۵ کشور هستند.

شعبانی در خصوص برنامه ایران برای تکرار قهرمانی دوره قبل تاکید کرد: در دوره قبل دو بازیکن جوان معرفی کردیم و حریفان پیش از آنکه نسبت به آنها شناخت پیدا کنند، مسابقات تمام شده بود. برای این دوره نیز همین برنامه را داریم. برخی از بازیکنان ما در پروکبدی هستند و بازی آنها برای حریفان کاملا شناخته شده است و باید از بازیکنان جدید استفاده کنیم تا قهرمانی ما تضمین شود.

شعبانی تاکید کرد: در نظر داریم ترکیب تیم از جوانان، با تجربه‌ها و بازیکنان قوی باشد. از آنجا که کبدی ساحلی نیاز به قدرت بیشتری نسبت به کبدی سالنی دارد، در دو اردو اول روی بدنسازی عمومی و تمرینات هوازی تمرکز می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1371
  • نویسنده : bamnews
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.