• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

دیلمان

  • کد خبر : 41477
  • 26 اردیبهشت 1400 - 21:12
دیلمان
بام نیوز: پس از دیدن این همه منظره طبیعی خوب است سری هم به جاذبه های تاریخی بزنید، در نزدیکی روستای گرمابر قلعه و برجی قرار دارد که بخش پایینی آن با سنگ های صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. قدمت این بنا که امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد

به گزارش خبرنگار بام نیوز، امروز به سراغ یکی از زیباترین ییلاق های شرق گیلان می رویم. ییلاقی به نام دیلمان که جادوی جنگل ها، رودخانه ها و آبشارهایش هر گردشگری را دلباخته می کند.
برای رفتن به منطقه دیلمان باید از شهر رشت مسیری ۴۲ کیلومتری را به سمت لاهیجان بروید، از آنجا پس از ۱۵ کیلومتر به سیاهکل می رسید. از سیاهکل مسیری پرپیچ و خم و ۴۵ کیلومتری و البته بسیار زیبا در پیش رو دارید که شما را به این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می رساند. مهر استوانه ای کشف شده در دیلمان که برای سه هزار سال پیش از میلاد است نشان می دهد که قدمت این منطقه به ۵ هزار سال قبل برمی گردد. آب و هوای دیلمان مثل بیشتر شهرهای شمال، مرطوب و بارانی است اما چون در ناحیه کوهستانی است آب و هوایش در بیشتر روزهای سال سرد است.

پس از دیدن این همه منظره طبیعی خوب است سری هم به جاذبه های تاریخی بزنید، در نزدیکی روستای گرمابر قلعه و برجی قرار دارد که بخش پایینی آن با سنگ های صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. قدمت این بنا که امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.