• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان فعال است

  • کد خبر : 80843
  • 13 آذر 1401 - 15:09
سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان فعال است
بام: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از امروز در استان آغاز شده است تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

محمدرضا رفیعی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان بصورت بارش باران، کاهش دید، مه آلودگی و وزش باد موقت و در مناطق سردسیر و مُرتفع بصورت بارش برف خواهد بود.

وی ادامه داد : شدت فعالیت این سامانه برای روز یکشنبه(امروز) در نیمه شمالی، روز دوشنبه(فردا) در مناطق جنوبی و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: تداوم فعالیت این سامانه به کاهش دید، لغزندگی سطح جاده‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال ایجاد روان آب‌های موقت در این مناطق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ توده هوای سرد، از اوایل وقت روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه، سرمازدگی و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و ماندگاری آن را در نیمه شمالی استان بدنبال خواهد داشت که افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی به کشاورزان و شهروندان توصیه کرد تا مدیریت لازم را در مصرف حامل‌های انرژی داشته باشند و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را در دستور کار قرار دهند و در ترددهای جاده‌ای هم احتیاط کنند و از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز اجتناب ورزند.

وی گفت: استفاده از امکانات و وسایل ایمنی هم در خودروها فراموش نشود و اقدام به جمع‌آوری دام‌ها در مراتع مناطق کوهستانی شود و دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی لازم را برای خدمات رسانی و مقابله با خطرات احتمالی داشته باشند.

رفیعی افزود: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه روز گذشته به ۱۷ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به صفر درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خور و بیابانک با دمای ۲۰ و بویین میاندشت و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با منفی ۶ درجه سانتیگراد، گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

وی اضافه کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.