• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
4

سیلاب ۲ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

  • کد خبر : 81304
  • 07 دی 1401 - 18:57
سیلاب ۲ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست
بام: مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مسیرهای ارتباطی کنارک - چابهار محدوده پیرسهراب و فنوج - اسپکه به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با بام اظهارداشت: طی شبانه روز گذشته از ۶۹ ایستگاه هواشناسی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است.

محسن حیدری اظهارداشت: طی شبانه روز گذشته از ۶۹ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان شامل توابع چابهار ۴۷ میلی‌متر، شهر چابهار ۴۹.۸ و نیکشهر ۱۴.۹، کنارک ۳۶.۵ و فنوج ۱۹.۵ میلی‌متر گزارش بارندگی ثبت شده است.

وی بیان کرد: از دوشنبه شب با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی هستیم و این سامانه تا پایان هفته در استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اثرات این پدیده جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی است.
وی اظهارداشت: برای مناطق دریایی، غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی را شاهد خواهیم بود.
حیدری همچنین به وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق مرکزی و شرق سیستان و بلوچستان از بعدازظهر دوشنبه تا سه‌شنبه اشاره کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود در سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مواج بودن دریا از شنا و تفریحات دریایی در آب‌های دریای عمان خودداری شود و صیادان در رفتن به دریا احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان نیمه ابری پیش‌بینی شده و تا اوایل وقت پنجشنبه در سطح استان بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ارتفاعات نیمه جنوبی به ویژه جنوب شرق، سواحل و روی دریا بارش از شدت بیشتری برخوردار بوده و در برخی نقاط رگبارورعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی رخ خواهد داد.

حیدری خاطرنشان کرد: تا اواخر پنجشنبه روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج خواهد بود به گونه‌ای که شرایط دریا برای تردد قایق‌های سبک و تفریحی مناسب نیست. از فردا کاهش نسبی دما و وزش باد در نیمه شمالی استان انتظار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.