• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
1

صعود تیم کوهنوردی میراث‌فرهنگی کردستان به قله سه هزار متری په‌راو کرمانشاه

  • کد خبر : 85991
  • 30 اردیبهشت 1402 - 21:48
صعود تیم کوهنوردی میراث‌فرهنگی کردستان به قله سه هزار متری په‌راو کرمانشاه
بام: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تیم کوهنوردی این اداره‌کل به‌مناسبت هفته‌میراث‌فرهنگی به قله سه‌هزار و ٤٠٥ متری (په‌راو) استان کرمانشاه صعود کرد.

منصور مهرزاد روز شنبه در این رابطه اظهار کرد: این صعود موفقیت‌آمیز به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با شعار “میراث‌فرهنگی؛ هویت‌ ملی، نشاط اجتماعی” و در راستای ترویج گردشگری ورزشی توسط ١٥ نفر از کوهنوردان زبده و حرفه‌ای این اداره‌کل با لیدری حسن ابراهیمی انجام شد.

وی افزود: اعضای این تیم ١٥ نفره متشکل از ایوب اعتمادی، علی ابراهیمی، فرهاد خلیلی، عیسی فتحیانی، یوسف ملکی، کیومرث گلی، سهراب امانی، سعدا… عزیزی، خبات خلیلی، زاهد کرمی، حکمت زندی، احمد خدامرادی، عبدالله یوسفی و سیروان اسدی بود که سرپرستی آن را فردین امانی برعهده داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: کمیته ورزش این اداره‌کل در رشته‌های مورد علاقه کارکنان و برگزاری مسابقات ورزشی در مقاطع مختلف سال، به حفظ تندرستی کارکنان اهتمام داشته و فعالیت‌های ورزشی آنان را تشویق و حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه‌ و هفته میراث‌فرهنگی که با شعار “میراث‌ فرهنگی؛ هویت‌ ملی، نشاط اجتماعی” نام‌گذاری شده است، از ۲۸ اردیبهشت‌ آغاز و تا سوم خرداد ادامه خواهد داشت.

کوهستان ‘په راو’ کوهی در شمال شرق کرمانشاه، با طول تقریبی ٨٠ کیلومتر و وسعت ٨٨٠ کیلومترمربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران است، این قله با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا بلندترین قله این کوهستان و یکی از هزار و ۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود که در شمال استان کرمانشاه واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.