• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
3

ناگفته های یافتن پیکر زنده یاد فرهاد احمد پور از روز جستجو

  • کد خبر : 4076
  • 10 آبان 1399 - 19:52
ناگفته های یافتن پیکر زنده یاد فرهاد احمد پور از روز جستجو
بام نیوز:احدی از کوهنوردان تیم امداد و نجات اعزامی به منطقه آتشکوه اظهار داشت: در تاریخ 9/8/99 در ادامه گشت و جستجو جهت یافتن آقای فرهاد احمدپور ، آخرین تلاش بکار برده شد تیم ها منجر به یافتن پیکر بی جان ایشان شد.

در گفتگو با پایگاه خبری بام نیوز، زهرا خلیلی از کوهنوردان تیم امداد و نجات اعزامی به منطقه آتشکوه اظهار داشت: در تاریخ ۹/۸/۹۹ در ادامه گشت و جستجو جهت یافتن آقای فرهاد احمدپور ، آخرین تلاش بکار برده شد تیم ها منجر به یافتن پیکر بی جان ایشان شد.

وی افزود: در ادامه عملیات جستجو افراد به دسته های جدا گانه تقسیم شده و به محل مقرر اعزام شدند . یک تیم به سمت آتشکوه و مهر چال و چند گروه دیگر به صورت خودجوش منطقه های اطراف و تیم ما به سرپرستی آقای حمید علیزاده از سمت باغهای شرقی روستا ، مسیر بالای معدن منتهی به جبهه جنوبی قله ساکا در ساعات اولیه صبح باحضور ۹ نفر جستجوی خود را شروع کرد . در بالای معدن گروه به سه دسته تقسیم شد . ۳ نفر از افراد فنی ، منصور گلابی – هادی بیات – موسی دولتخواه از مسیر سمت چپ یال جنوبی ساکا به سمت جنوبشرقی و سه نفر حمید علیزاده – سعیده بهزاد افشار – فاطمه از مسیر سمت راست یال جنوب به سمت جنوب غربی و یکنفر ( آقای اکبر حمزه ای ) در تیغه های جنوب غربی سمت چاله ها و دهلیز را جهت بررسی انتخاب نمودند.دونفر محسن خجسته و زهرا خلیلی روی خط الرأس جنوبی منتهی به قله ساکا هم جستجو می کردند و هم هر دو گروه سمت راست و سمت چپ را زیرنظر داشتند.

ایشان در ادامه بیان داشت : یک عدد بی سیم به آقای منصور گلابی و یکعدد دیگر به اینجانب سپرده شد و در طی مسیر مدام موقعیت یکدیگر استعلام میشد . تقریبا زیر قله ساکا دو گروه روی یال و گروه سمت راست خط الرأس به یکدیگر رسیدند گروه فنی سمت چپ در پرتگاه جنوب شرقی قله همچنان به جستجوی خود ادامه می دادند، در همین حین آقای حمزه ای که به بالای تیغه ها رسیده بود فریاد زد که آقای احمدپور پیدا شده است ،فوری به آقای گلابی بی سیم زده شد که به امداد اطلاع داده شود و جهت تهیه بسکت اقدام کنند .

خلیلی تصریح کرد: تیم ها به سمت محل افتادن آقای احمد پور رفتیم و یک نفر از کوهنوردان که از طریق فراخوان اعلام شده به تیم اضافه شده بود ، بهنگام عبور از مسیر ضلع جنوبی قله ساکا ابتدا وسایلی از قبیل باتوم و … را دیده رد آنجا را گرفته تا بالای سر احمد پور رسیده  و همان موقع به آقای قیدی نژآد تماس میگیرد و ایشان که زیر قله آتشکوه بسمت قله مهرچال در جستجو بودند به سرعت خودشان را به محل میرساند و مشاهده می کند که زنده یاد فرهاد احمد پور قسمت دست به سنگ بالاسر دهلیز جنوب شرقی پرت شده بود که متاسفانه به خاطر اینکه چند ده متری هم غلت خورده بود و به پایین دهلیز پرتاب شده بودند. دیده نمی شد.
ایشان خاطر نشان کرد : براساس شواهد صبح روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه که آقای احمدپور از یال معدن ( جنوبی ) قله ساکا اقدام به صعود میکند در ارتفاع ۲۹۰۰ متری زیر قله مسیری صخره ای است که دست بسنگ دارد در آنجا دچار حادثه میشود

نکته جالب ماجرا این جستجو این بود: کسانی که پیکر آقای احمدپور را پیدا کردند نه تنها عکس و اطلاعاتی از خود ندادند بلکه گفتند نیازی نیست اسمشان برده شود گفتند به اسم گروه امداد و کوهنوردان تمام شود. رفتار بسیار بزرگمنشانه بود و امید است این کردار و رفتار در همه سرایت کند.
لحظات غم انگیزی بود چند نفر دیگر از کوهنوردان ازجمله یار دیرینش آقای مجبدی قیدی نژاد بودند
در پایان عنوان نمودند :با تماس کوهنوردان حاضر در محل حادثه و آقای قیدی نژاد به آقای امیر اخوان و آقای جدیدی و اعلام موقعیت در ارتفاع ۲۹۰۰ و تیم ما با بی سیم پیگیر اعزام هلکوپتر بودیم که گفتند هلکوپتر نداریم . آقای محمد انصاری و یک نفر دیگر بسرعت برای آوردن بسکت و قاطر به سمت دشت هویج رفتند ساعتی بعد یک گروه از امداد بهمراه یک قاطر و بسکت به محل رسیدند .. و بعداز حمل پیکر زنده یاد « فرهاد احمدپور» به دشت هویج آوردند و سوار بر آمبولانس هلال احمر آنرا به پایین بردند
اینگونه پس از ۱۱ روز جستجو و تلاش بی وقفه کوهنوردان آزاد و همنوردانش بثمر رسید ولی افسوس . هزار افسوس ..

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.