• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 24855
4

هشدار هلال احمر به کوهنوردان

  • کد خبر : 9398
  • 09 آذر 1399 - 12:45
هشدار هلال احمر به کوهنوردان
بام نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان خواست در صورت عزیمت به ارتفاعات برفگیر و مناطق صعب العبور کوهستانی از لباس های دارای رنگ مشخص (قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و گروه های امداد و نجات هوایی و کوهستان استفاده کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان خواست در صورت عزیمت به ارتفاعات برفگیر و مناطق صعب العبور کوهستانی از لباس های دارای رنگ مشخص (قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و گروه های امداد و نجات هوایی و کوهستان استفاده کنند.

ولی پور از کوهنوردان اعزامی به مناطق کوهستانی و برفگیر سراسر کشور خواست .هنگام برنامه ریزی صعود به مناطق کوهستانی و ارتفاعات برفگیر ضمن به همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل و همچنین آگاهی از وضعیت آب و هوا، از مسیرهای مشخص و پاکوب شده برای صعود و فرود به ارتفاعات یاد شده استفاده و با زمان بندی مناسب، برنامه صعود و فرود خود را قبل از تاریکی هوا تنظیم کنند.

وی همچنین توصیه کرد وسایل ضروری بقا در کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه. تجهیزات روشنایی، سوت، قطب نما، نقشه منطقه ای کوهستان. کیف کمک های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی تلفن همراه با شارژ کامل را به همراه داشته باشند .و اشراف داشتن بر مناطق صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاه ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ) برای گروه های کوهنوردی عازم به ارتفاعات ضروری است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=9398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.