• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

  • کد خبر : 84857
  • 11 فروردین 1402 - 13:50
هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد
بام: مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه در سطح هشدار زرد از فعالیت سامانه جدید بارشی و وقوع بارشهای همراه با رعد و برق در این استان، از ۱۲ فروردین‌ماه گزارش داده است.

به گزارش بام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی خراسان رضوی، طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی استان خراسان رضوی از روز شنبه هفته آینده تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش ابرناکی، تشدید وزش باد و وقوع بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق و در برخی از نقاط به صورت بارش تگرگ خواهد بود.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به رگباری بودن بارشها، احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب در نواحی مستعد استان خراسان رضوی آمده است: بر اساس مدلهای پیشیابی از عصر شنبه هفته آتی نفوذ جریانات نسبتا سرد شمالی باعث کاهش قابل ملاحظه دما در بیشتر نقاط بویژه نیمه شمالی استان خواهد شد.

بر این اساس، دمای هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان در اوایل وقت یکشنبه و دوشنبه هفته آتی به صفر و ۲ درجه زیر صفر می رسد.

همچنین شروع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق از روز شنبه با احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی و ایجاد روان آب به ویژه در روز یکشنبه، یکم فروردین همزمان با روز طبیعت در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.

این اطلاعیه از افزایش شدت وزش باد در طول فعالیت این سیستم جوی به ویژه در نواحی بادخیز استان خراسان رضوی با احتمال بروز خسارت خبر می دهد و بر اتخاذ تمهیدات لازم با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در خصوص جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و باغی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها تاکید می کند.

همچنین خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در نظر گرفتن تمهیدات لازم پیرامون پیشگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی از دیگر توصیه های این اطلاعیه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.