• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

هیات کوهنوردی خراسان شمالی در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد

  • کد خبر : 85329
  • 29 فروردین 1402 - 0:48
هیات کوهنوردی خراسان شمالی در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: هیات کوهنوردی خراسان‌شمالی از رتبه هشتم در سال ۱۴۰۰ به رتبه دوازدهم در سال ۱۴۰۱ رسید.

به گزارش خبرنگار بام، رضا زارعی دوشنبه در حاشیه انتخاب رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی اظهار داشت: هیأت کوهنوردی خراسان‌شمالی در سال‌های اخیر در تربیت نیروی انسانی موفق بوده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی در سطح کشور بالاترین آمار ورزشی در وزرات ورزش و جوانان را داراست، گفت: در ۳ سال اخیر بالغ بر ۴۲ هزار نفر از این فدراسیون و هیأت‌های آن مدرک ورزشی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در همین مدت، ۳ هزار نفر نیز در دوره‌های بازآموزی و مربیگری این فدراسیون شرکت کردند، افزود: در استان ۵ کمیته از جمله کمیته سنگ نوردی در طبیعت، کمیته سنگ نوردی در سالن، کمیته کوه‌پیمایی و… فعال است.

زارعی با اشاره به اینکه باید به برگزاری ورزش‌های ملی در استان توجه ویژه کرد و در این زمینه تلاش کرد، گفت: در شهرهای محروم‌تر استان باید برای دوره‌های آموزشی ورزشی برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران افزود: هیأت کوهنوردی استان در سال ۱۴۰۰ رتبه هشتم و در سال ۱۴۰۱ رتبه دوازدهم را کسب کرد که امیدواریم این استان دوباره در بین ۱۰ استان برتر در سطح کشور قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.