• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

گزارش برنامه قله خُلِنو – ۶تا۹ شهریور۹۷

  • کد خبر : 17387
  • 19 دی 1399 - 9:50
گزارش برنامه قله خُلِنو – ۶تا۹ شهریور۹۷
گزارش برنامه قله خُلِنو – ۶تا۹ شهریور۹۷

برنامه صعود به قله ۴۳۷۵ متری خلنو، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روزهای ۶ تا ۹ شهریورماه ۹۷ به سرپرستی داود عوض نیا برگزار شد.


ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه سه شنبه ۶ شهریور ماه به همراه ٧ نفر از همنوردان به وسیله قطار به سمت تهران حرکت کردیم و در ساعت ٩:١۵ دقیقه صبح روز چهارشنبه به تهران رسیدیم و با ٣ نفر از دوستان دیگر که در راه آهن به ما ملحق شدند در قالب یک تیم ١٠ نفره با یک دستگاه مینى بوس عازم منطقه فشم و روستاى لالون شدیم.

ساعت ١٢ ظهر به روستا رسیدیم و بعد از تعویض لباس و آماده شدن، همراه دو تن از دوستان عزیز تهرانی که براى راهنمایى مسیر صعود آمده بودند، پیمایش را با سرقدمی جلیل علیزاده (راهنمای تیم)، عقبداری وحید هریوندی و امدادگری داود عوض نیا آغاز کردیم.


مسیر از کنار رودخانه پر از آب و منطقه سرسبز آغاز می شود و تا محل شب مانى (آبشار خلنو) دارای آبشارهاى مختلف است.


بعد از کمى پیمایش ساعت ١۵ در محل مناسبى براى صرف نهار و استراحت توقف کردیم و بعد از نیم ساعت مجدد به راه افتادیم و بعد از گذشتن از چشمه “تلخ آب” به آبشار خلنو رسیدیم که محل شب مانى و برقراری کمپ ما بود.


بعد از برپایى چادرها و استراحت و صرف شام، ساعت ٢٠:٣٠ همگى خوابیدیم و ساعت ۴ صبح روز پنجشنبه ۸ شهریور، از خواب بیدار شدیم. بعد از خوردن صبحانه و آماده شدن در ساعت ۵:١۵ صبح صعود تیم آغاز شد. هوا هنوز تاریک بود و کمى سرد…
بعد از گذشت از چند نقطه از رودخانه، روی شیب نسبتا تندى قرار گرفتیم و پس از حدود ٢ ساعت به گردنه خلنو رسیدیم. از آنجا قله برج، تیغه ژاندارک و قله خلنو مشخص بود.


بعد از استراحتى کوتاه، ساعت ٧:٣٠ به دلیل آماده بودن اعضای تیم، تصمیم بر این شد که از مسیر تیغه ژاندارک صعود کنیم. ابتدا باید قله برج را بالا رفته و سپس تیغه ژاندارک، خلنو کوچک و قله خلنو بزرگ را صعود می کردیم. صعود از سر گرفته شد و بعد از حدود یک و نیم ساعت به قله برج رسیدیم و بعد از گرفتن عکس یادگارى به سمت خلنو حرکت کردیم.
نرسیده به تیغه براى سرعت بیشتر در صعود تصمیم بر این شد که از پشت تیغه ادامه مسیر دهیم که در اینصورت خلنو کوچک را رد می کردیم و مستقیم به قله خلنو می رسیدیم. از کنار تیغه ادامه مسیر دادیم…
منطقه اى بود بکر، شیب بسیار تند، تماما شن اسکى و سنگ هاى ریزشى که بنظر من خیلى سخت تر از تیغه بود.
با تلاش قابل تحسین همنوردان، این منطقه خطرناک به خوبى و خوشى و بدون هیچ مشکلى پشت سر گذاشته شد و در ساعت ١٢ همگى دوستان به سلامت روی قله حاضر بودند!


و بعد از کمى استراحت و عکاسى، مسیر برگشت را پیش گرفتیم. با نظر راهنمای تیم، مسیر دیگری که شن اسکى و مستقیم بود انتخاب و به سمت پایین حرکت کردیم و ساعت ١٣:٣٠ به گردنه رسیدیم. از آنجا کمپ و چادرها قابل مشاهده بود!


ساعت ١۶ به محل کمپ رسیدیم و به استراحت و صرف نهار پرداختیم و ساعت ١٧ با جمع کردن کمپ، به سمت روستاى لالون حرکت کردیم و ساعت ٢٠ به این روستا رسیدیم. از لالون به وسیله یک دستگاه نیسان به روستاى زایگان و ویلایى که از قبل هماهنگ شده بود، رفتیم و شب مانی کردیم.
ساعت ١٠ صبح روزجمعه ۹ شهریور، سوار مینى بوس شده و به سمت ایستگاه راه آهن تهران حرکت کردیم. ساعت ١۴:٣٠ سوار قطار شدیم و ساعت ١:٣٠ دقیقه بامداد شنبه با خاطره ای خوش از گذران لحظات بی بازگشت در طبیعت بکر و زیبا، به مشهد رسیدیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=17387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.