• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24664
2

آلرژی بهاره

  • کد خبر : 71752
  • 15 اسفند 1400 - 21:15
آلرژی بهاره
بام نیوز: افرادی که آلرژی‌های فصلی را تجربه می‌کنند، روزهای اوایل بهار و گاهی اواخر تابستان را با آبریزش بینی، خارش چشم، سرفه و عطسه سر می‌کنند.

افرادی که آلرژی‌های فصلی را تجربه می‌کنند، روزهای اوایل بهار و گاهی اواخر تابستان را با آبریزش بینی، خارش چشم، سرفه و عطسه سر می‌کنند.

از نظر حکمای طب ایرانی طبیعت فصل بهار موجب به حرکت در آمدن مواد و اخلاطی است که در فصل زمستان راکد بودند.

طبیعت سرد زمستان موجب از جوشش افتادن مواد و اخلاط می شود اما همین که زمزمه نزدیک شدن بهار از راه می رسد حرارت لطیفی که در طبیعت این فصل گنجانده شده موجب انبساط و جوشش و به حرکت درآمدن مواد و اخلاط چهار گانه می شود.

این حرکت و جوشش خود موجب بروز بیماری ها و شکایاتی است که اختصاص به این فصل دارد؛ آلرژی، خون دماغ،آب ریزش بینی، عطسه های مکرر، کهیر و خارش های پوستی، دمل ها و حملات فشار خون و بعضا سکته های قلبی.

برخی این وقایع را به حساسیت های ناشی از گرده گل ها و گیاهان نسبت می دهند اما واقعیت این است که این معضل بیشتر از آن که جنبه اثر پذیری از محرک های بیرونی داشته باشد ناشی از محرک های داخلی است.

پاکسازی بدن بهترین تدبیر برای پیشگیری از بیماریهای بهاره است.

بهترین تدابیر پیشگیری از بیماری های بهاره این است که اواخر سال تقریبا یک تا دو هفته آخر اسفند ماه شروع به یک سری پاکسازی ها کنیم.

بهترین و در دسترس ترین راه برای پیشگیری از امراض بهاره؛ ایجاد اسهال ملایم جهت انحراف اخلاط به سمت روده ها است.مصرف آش سبزیجات می تواند بهترین گزینه باشد، بهتر است در این آش ها از گوشت کمتر و از سبزیجات بیشتری استفاده شود.
استفاده از سبزی گشنیز در این آش به علت طبیعت قابضی که دارد موجب کاهش جوشش اخلاط می شود و  همچنین استفاده از جوپرک ، آلو بخارا و میوه تمر هندی به عنوان چاشنی آش می توان بسیار مثمرثمر باشد.

استفاده از حجامت هم روش مناسبی برای کاهش حجم و جوشش خون است البته باید حتما زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی و در صورت صلاحدید انجام شود.
(خانم دکتر رحمانی فرد متخصص تغذیه ورژیم درمانی دکتر طب نوین وسنتی)

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.