• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
0

آیا نگهداری تجهیزات کوهنوردی داخل ماشین درست است

  • کد خبر : 37460
  • 02 اردیبهشت 1400 - 15:22
آیا نگهداری تجهیزات کوهنوردی داخل ماشین درست است
بام نیوز: آلودگی های احتمالی داخل ماشین مثل اسید سولفوریک نشتی از باطری یا رسوبات روی کابلهای قانتاق و نشت یا بخارت پاک کننده های خانگی که حاوی اسیدهای چرب، اسید سولفوریک، اسید هیدروکلریک، سفید کننده ها و آستون هستند.

کمدی بنام ماشین
سوال:
همسرم دوست ندارد تجهیزاتم را در گاراژ پخش و پلا ببیند، برای همین تجهیازت سنگنوردی را داخل ماشین میگذارم. آیا نگهداری آنها در داخل ماشین برای تجهیزات مضر است؟
– جیم نیوزلس، از طریق
دخل یک ماشین در یک روز آفتابی میتواند بقدری داغ شود که کلوچه شکلاتی را بپزد و باعث شود کتان سنگهایی که پشت شیشه عقب مانده وابرود.
تجهیزات دیگری هم که چسب در آنها بکار رفته (مثل پوتینهای کوهنوردی) یا از نایلون ساخته شده (طناب، هارنس) هم ممکن است در اثر حرارت و نور خورشید استحکام خود را از دست بدهند میتوانید بجای نگهداری تجهیزات در ماشینت آنها را داخل محفظه ایی که در سایه باشد نگهداری کنید. اما حواستان جمع باشد. مواردی بوده که طناب و هارنس احتمالا بدلیل نگهداری در داخل ماشین و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی پاره شده اند اما کمد لوازم پاک کننده و گاراژ هم مقصر هستند.

آلودگی های احتمالی داخل ماشین مثل اسید سولفوریک نشتی از باطری یا رسوبات روی کابلهای قانتاق و نشت یا بخارت پاک کننده های خانگی که حاوی اسیدهای چرب، اسید سولفوریک، اسید هیدروکلریک، سفید کننده ها و آستون هستند. تماس با هر یک از این مواد شیمیایی خود بمعنی حکم مرگ برای تجهیزات نایلونی هستند. برای مطالعه مفصل در مورد مواد شیمیایی و محصولاتی که میتواند به نایلون صدمه بزند مقاله فوق العاده The Electric Harness Acid Test نوشته کولین پویک در قسمت Climb Safe مطالعه کنید.
حتی اگر تجهیزات خود را داحل ماشین درون کیسه یا قوتی بگذارید که از آفتاب و مواد شیمایی در امان باشند باز هم یک دلیلی هست که از اتومبیل بعنوان کمد تجهیزات استفاده نکنید. ماه گذشته ماشین دو نفر از همطنابهای مرا شکستند و تجهیزات کوهنوردیشان بسرقت رفت. حتی موردی بود که یک ولگرد الکلی روی تجهیزات دوستم خوابیده بود و تجهیزاتش هنوز هم بوی گند وودکا میدهد!

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.