• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

آیا ورزش کردن باعث کاهش خطرات بیماری کرونا میشود؟

  • کد خبر : 31254
  • 23 اسفند 1399 - 22:38
آیا ورزش کردن باعث کاهش خطرات بیماری کرونا میشود؟
بام نیوز: اخیرا یک تحقیق از جاما کاردیال نشان داده است که ورزشکاران حرفه ای در معرض خطر بسیار کمتری از نظر قلبی تحت تاثیر بیماری کوید-۱۹ هستند.

طبق اسناد کتابخانه ملی پزشکی امریکا،”ورزش کردن باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی می شود” و به عنوان یکی از روشهای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

در میان بیماران کرونایی، میزان شیوع بالایی از بیماری های قلبی عروقی وجود دارد. آسیب میوکاردیال در بین ۲۲% از بیماران کرونا که درگیر نوع شدید آن بوده اند مشاهده شده است. بیماری کرونا عوارض قلبی خاصی ایجاد می کند. این بیماری منجر به التهاب می شود که می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. بنابراین با توجه به اینکه ورزش خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، می توان به این نتیجه رسید که ورزشکاران کمتر در معرض آسیبهای قلبی ناشی از این ویروس هستند.

کرونا و ورزش – تاثیر روی سیستم قلبی

تا همین اواخر اطلاعات دقیقی از رابطه ورزش و کرونا به خصوص در مورد سیستم قلبی در دسترس نبود. تا اینکه چند تن از پزشکان در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۱ یافته های تحقیقات اصلی خود را منتشر کردند. آنها به دنبال بررسی شیوع بیماری های قلبی در بین ورزشکاران حرفه ای درگیر کرونا بودند.

این مطالعه به صورت کاربردی و به منظور ارایه پیشنهاداتی برای ورزشکاران بیمار که قصد داشتند به فعالیت قبلی خود بازگردند، انجام شده است. چرا که بازگشت به تمرینات شدید برای کسانی که آسیبهای میوکاردیال دیده باشند، می تواند خطرناک شود.

یافته های تحقیقات امیدوار کننده بود. از بین ۷۸۹ ورزشکار حرفه ای مبتلا به بیماری کوید-۱۹، فقط ۵ نفر از علائم بیماری التهاب قلبی رنج می بردند. این در حالیست که به طور متوسط از هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت آلوده ۷۰ نفر دچار آسیب میوکاردیال میشوند. به بیان دیگر خطر درگیری قلبی ناشی از بیماری کرونا در افراد ورزشکار یک دوازدهم سایر افراد می باشد.

شاید این اعداد قدری گیج کننده باشند، اما به طور کلی باید گفت که احتمال آسیب قلبی در ورزشکاران دارای آمادگی جسمانی خوب بسیار کمتر از سایر افراد است. البته بسیاری از کسانی که ورزش می کنند را نمی توان به عنوان ورزشکار حرفه ای تلقی کرد، اما به احتمال زیاد در این گروه نیز باید شاهد شرایط بسیار بهتر نسبت به سایر گروهها بود. این تحقیقات ارتباط مستحکمی بین کنترل کرونا و ورزش را نشان می دهند.

باید توجه داشت که روند فعالیت هر کسی باید با سطح آمادگی وی هماهنگ باشد و افزایش شدت تمرینات به طور ناگهانی برای بهبود سیستم ایمنی راه مناسبی نیست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.