• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

از آزادسازی ۵۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی تا کشف زمین‌خواری ۳۰۰ میلیاردی

  • کد خبر : 53197
  • 19 شهریور 1400 - 21:45
از آزادسازی ۵۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی تا کشف زمین‌خواری ۳۰۰ میلیاردی
بام نیوز: جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی ۵۰ هزار متر از اراضی وقفی شهرستان بابل از چنگ زمین‌خواران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از شهرستان ساری، سیدموسی حسینی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام نماینده اداره اوقاف شهرستان بابل مبنی بر تفکیک تصرف در بخشی از اراضی اوقافی بخش بندپی شرقی آن شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، متهمان را که با ایجاد زمین‌های موردنظر، اقدام به دیوارکشی اقدام به تصرف آن کرده بودند، شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان ذیربط دیوار کشی‌ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب شد.

حسینی از رهاسازی ۵۰ هزار متر از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۵ پرونده قضائی تشکیل شد و افراد فرصت‌طلب دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی و … جرم محسوب شده و با افراد فرصت‌طلب نیز برخورد خواهد شد.

کشف زمین‌خواری ۳۰۰ میلیاردی در فریدونکنار

حسن هاشم‌پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و دستگیری ۳ متهم خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف غیرقانونی ۳ هزار مترمربع از اراضی ملی و تغییر کاربری به اراضی مسکونی، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی ۳ متهم در این زمینه، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر و طی اقدامی زمین‌های تصرف شده را پس از آزادسازی به منابع ملی و دامان طبیعت بازگرداندند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در ادامه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های ملی آزاد شده را ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند، خاطر نشان کرد: شهروندان اطلاعات و اخبار خود در زمینه مبارزه با زمین‌خواری را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در نور

علی داداش‌تبار فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ در حین گشت‌زنی یک دستگاه خودرو نیسان حامل چوب‌آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر ۴ تن چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت‌ شده بود، کشف شد.

علی داداش‌تبار تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف‌شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با تشکر از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.