• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
2

بانویی که به عشق ایران راه پرسنگلاخ فتح قله‌های مرتفع دنیا را هموار کرد

  • کد خبر : 86965
  • 20 تیر 1402 - 0:04
بانویی که به عشق ایران راه پرسنگلاخ فتح قله‌های مرتفع دنیا را هموار کرد
بام: پگاه شاه کرمی بانوی گچسارانی به عشق برافراشتن پرچم ایران بر قله های مرتفع راه پرسنگلاخ فتح قله های مرتفع دنیا را هموار کرده است.

به گزارش بام، درحالی که بسیاری از زنان کارمند ایران و جهان رویای خرید خانه های خوش نشین، خودروهای گران قیمت یا جواهرات پرزرق و برق را در سرمی پرورانند اما بانوی قصه ما سرمایه شخصی خود را برای صعود به قله های مرتفع ایران و جهان هزینه می کند و اعتقاد دارد که برافراشتن پرچم کشورش بر بام قله های مرتفع دنیا حلاوتی دلچسب دارد که ثروت نمی تواند جای آن را بگیرد.

در شرایطی که بسیاری از بانوان کوهنورد و ورزشکار کشورمان با حمایت های مالی کارخانه های بزرگ هزینه های اردوهای ورزشی خود را تامین می کنند پگاه شاه کرمی که در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار است بخش عمده ای از حقوقش را صرف هزینه های خرید تجهیزات و برنامه های آماده سازی سفرهایش در خارج و داخل کشورمان برای کوهنوردی می کند.

شاه کرمی که این روزها در حال انجام تمرین های فشرده ای برای سفر به کشور قرقیزستان و فتح قله هفت و ۱۳۴ متری لنین است می گوید: هنگام رسیدن به قله و اهتزار پرچم کشورم ، به خودم به عنوان یک بانوی ایرانی می بالم که توانسته ام گامی برای نشان دادن توانمندی های زنان هموطنم بردارم.

او در عین حال با یادآوری نیاز به آمادگی جسمانی و انجام تمرینات فشرده بدنسازی و هوای حداقل یک ماه پیش از هر صعود اعتقاد دارد: صعودهایش جز با نیروی اراده ناشی از غیرت ایرانی و علاقه به کوهنوردی امکان پذیر نشده است.

دیگر افتخارات بانوی کوهنورد گچسارانی

این کوهنورد که سابقه صعود به ۲۰ کمپ اورست،قله های آرارات در کشور ترکیه ، کالاپاتلر در نپال ، ایلندپیک به ارتفاع ۶ هزار و ۱۸۰ متر در کشور نپال را در کارنامه خود دارد تاکید می کند که هر بار که قله ای را فتح می کنم از اینکه به هدفی رسیده ام خوشحالم و با پایان اردوهای صعود با اندیشه درباره صعودهای بعدی انرژی می گیرم.

او که پیمایش خط الراس دنا بطول ۹۰ کیلومتر در هفت شبانه روز را پیموده و فتح قله مرتفع کشورمان به نام های دماوند، سبلان،سهند، کینو، زلیخا، کرکس ،گل گل و یخچال همدان را در کارنامه فعالیت های ورزشی خود دارد اعتقاد دارد کوهنوردی با تمام سختی هایش دلچسب و مایه آرامش خاطر است.

 

شاه کرمی با بیان اینکه برای سفر به کشور قرفیزستان که تیر ماه امسال قرار است انجام گیرد باید دستکم ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کند تاکید می کند با وجود بالا بودن هزینه ها اما آن را خودم تامین می کنم و چه بسا در مواردی ناچار به گرفتن وام می شوم.

وی با یادآوری اینکه کارمند است و روزانه باید ۶ ساعت در محل کارش انجام وظیفه کند افزود: انجام روزانه چهار ساعت تمرینات بدنسازی و هوازی که بیشترآن شب هنگام وعصرگاهان انجام می شود جز در سایه تلاش با هدف برافراشتن پرچم ایران و علاقه به این ورزش امکان پذیر نیست.

او بر این باور است که تلاش برای طی کردن مسیر موفقیت جنسیت نمی شناسد و هر فردی اعم از زن و مردم می تواند با عشق، آگاهی و اراده پله های موفقیت را طی کند.

شاه کرمی تاکید می کند که کوهنوردی تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه در این رشته ورزشی سرشار از عشق به طبیعت و درس زندگی است.

او بیان اینکه کوه در ادبیات پارسی نماد شکوه، استواری و مظهری از عشق و سخت کوشی معنا شده که به خوبی در سروده های چکامه سرایان و داستان های اساطیری به آن پرداخته شده اعتقاد دارد اردوهای کوهنوردی او درس های زیادی برایش به ارمغان آورده است.

شاه کرمی مسافر کشور قرقیزستان

رئیس هیات کوهوردی گچساران گفت: پگاه شاه کرمی کوهنورد این شهرستان به زودی برای فتح قله لنین عازم کشور قرفیزستان می شود.

قله لنین با نام‌های ابن سینا، کافمن اوسینا و ساری‌تاش شناخته می‌شود و با هفتهزار و ۱۳۴ متر ارتفاع از سطح دریا و ۲هزار و ۷۹۰ متر ارتفاع نسبی، در مرز کشورهای تاجیکستان- قرقیزستان و نزدیک به مرزهای چین و افغانستان قرار گرفته است.

این کوه دومین قله مرتفع هر دو این کشورها، و بلندترین قله سلسله کوه‌های ترانس آلای در آسیای مرکزی در کوه‌های منطقه پامیر به شمار می‌رود.

داود حبیبی افزود: پگاه شاه کرمی۲۰ تیرماه امسال به همراه ۱۰ تن از کوهنوردان کشورمان از استان هایی مانند البرز و اصفهان در یک اردوی ۲۰ روزه قرار است قله هفت هزار متری لنین را فتح کند.

وی با یادآوری اینکه صعودهای این بانوی سختکوش افتخاری برای کشورمان است و اردوهای ورزشی خارج از کشور هزینه های زیادی دارد از افراد مسئولان به ویژه شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان گچساران خواست ورزشکار مذکور را حمایت کنند.

 

حبیبی با اشاره به اینکه کوهنورد برد و باخت یا مدالی ندارد گفت: این رشته ورزشی نیازمند حمایت جدی تر مسوولان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.