• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

برای نجات در برف و کولاک جنگلی چه کنیم؟

  • کد خبر : 30744
  • 20 اسفند 1399 - 0:09
برای نجات در برف و کولاک جنگلی چه کنیم؟
بام نیوز: یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه داشته باشید، نوشیدن آب کافی است. این موضوع به خصوص در روزهای سرد و در چنین شرایطی بسیار اهمیت دارد. بدن انسان در هوای سرد سوخت و ساز بیشتری دارد و برای این همه انرژی نیاز به آب کافی دارید.

راه حل هایی برای آماتورها

بیشتر افرادی که کوهنورد، جنگل نورد و در مجموع طبیعت گرد هستند و زمستان سفر می کنند، باید تجهیزات کاملی داشته باشند. این افراد بهتر است قبل از اقدام به چنین سفرهایی حتما دوره های آموزشی نجات در برف را گذرانده باشند. آمادگی داشتن برای آنچه که ممکن است در هوای برفی رخ دهد، سهم بزرگی در نجات یافتن شما دارد. در صورت مواجه با بهمن یا گیر افتادن در برف درون جنگل چه باید انجام داد. این کارگاه های آموزشی به صورت تخصصی و کاربردی به شما آموزش و راهکار خواهند دارد.

برای نجات در برف و کولاک فعالیت اضافه نکنید

در صورتی که به جنگل های شمال کشور و خصوصاً گیلان در زمستان سفر می کنید، همیشه گروهی سفر کنید. از گروه جدا نشوید و بسیار مراقب قدم های خود باشید. اگر به هر دلیلی از گروه دور افتادید یا گم شدید، چه باید کرد؟ ابتدا به خاطر بسپارید که بهتر است انرژی خود را ذخیره کنید. پس فعالیت بیهوده نکنید. مسیرهای مختلف و گوناگون را به امید یافتن راه طی نکنید تا بیهوده خسته نشوید. از کیت بقای خود کمک بگیرید. با استفاده از سوت موقعیت خود را به دوستانتان بگویید. از قطب نما برای جهت یابی و یافتن مسیر استفاده کنید و تا زمانی که مسیر خود را مشخص نکرده اید، راهی نشوید.

مسیر حرکت خود را علامت گذاری کنید

با ادامه مسیر حتماً طول راه را علامت گذاری کنید. برای این کار می توانید از تکه های پارچه رنگی روی شاخه های درختان استفاده کنید یا نوشته ای بر جای بگذارید. با این کار، به نیروهای امداد و نجاتی که به دنبال شما هستند، مکان و موقعیت خود را اطلاع خواهید داد.

راه حل هایی برای خوردن آب کافی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه داشته باشید، نوشیدن آب کافی است. این موضوع به خصوص در روزهای سرد و در چنین شرایطی بسیار اهمیت دارد. بدن انسان در هوای سرد سوخت و ساز بیشتری دارد و برای این همه انرژی نیاز به آب کافی دارید. در شرایط سرد و برفی، برای نجات در برف و نوشیدن آب، آب معدنی به همراه داشته باشید. چنانچه آب کافی به همراه ندارید، می توانید از آب کردن برف تمیز برای تهیه یک لیوان آب استفاده کنید. تنها وسایلی که نیاز دارید، لیوان فلزی و فندک است.

ذهن خود را هوشیار، مثبت اندیش و فعال نگه دارید

نه تنها آماتورها بلکه حرفه ای ها نیز در هنگام گرفتاری در برف ممکن است از نظر روحی ضعیف شوند. ذهن شما در این شرایط حرف اول را می زند. مهم نیست که آماتور هستید یا حرفه ای به طبیعت سفر می کنید اگر ذهن آماده ای برای رهایی از شرایط پیش آمده داشته باشید، احتمال نجات شما بیشتر می شود.

در ایران مناطق کوهستان و برفی فراوان است و بسیاری از استان های ایران با شروع فصل زمستان پر از برف می شوند. استان های شمالی، شمال شرقی، نواحی غربی و شمال غربی ایران هر زمستان پر از برف می شوند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=30744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.