• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

برف و باران سه‌شنبه مهمان هوای استان سمنان است

  • کد خبر : 69730
  • 13 بهمن 1400 - 15:10
برف و باران سه‌شنبه مهمان هوای استان سمنان است
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار سطح زرد گفت: سامانه بارشی روز سه‌شنبه بارش برف و باران، مه‌آلودگی و اختلال در تردد جاده‌ای را در پی دارد.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با بام نیوز ابراز داشت: فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت سه‌شنبه (فردا) آغاز می‌شود و در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و برف و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش برف، وزش باد نسبتا شدید و مه‌آلودگی با خود دارد.

بر اساس گفته وی، پایان فعالیت این سامانه بارشی اواخر وقت همان روز است که مخاطرات اصلی حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان، بارش باران، برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: شهرهای شهمیرزاد، مهدیشهر، رضوان، شاهرود، دامغان، میامی، بیارجمند، سمنان، آرادان، ایوانکی، گرمسار و سرخه، منطقه اثر این سامانه جوی در روز سه‌شنبه خواهند بود.

وی گفت که اختلال در تردد محورهای استان سمنان به ویژه نواحی کوهستانی و شمالی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و کاهش دید و یخبندان و سرمازدگی، مخاطرات اصلی برای روزهای در پیش است.

مصطفوی تاکید کرد: مجهزبودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، استفاده از ضدیخ در وسایل نقلیه، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حاملهای انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای ۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان، بیان کرد: سمنان تا جمعه کمینه و بیشینه دمای یک درجه زیرصفر و ۱۴ درجه سانتیگراد را در پیش دارد و احتمال سرد شدن رضوان در این بازه زمانی به عنوان سردترین شهر تا هفت درجه زیرصفر نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.