• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

بقا پرندگان وابسته به درختان

  • کد خبر : 34017
  • 14 فروردین 1400 - 8:43
بقا پرندگان وابسته به درختان
انجمن پزشکی کوهستان ؛ ؛طرف دیگر درختان ( حتا در یک گونه) شکل و فرم ها و اندازه های مختلف دارند و همین موضوع تنوع زیستی و زیبایی بصری و زیستگاه برای زیستمندان مختلف را به وجود می آورد. هرس یک شکل و یک اندازه، این ارزش ها را از بین می برد‌.

پرندگان به طور معمول، برای تخم گذاری و زادآوری و پرورش جوجه های خود، روی شاخه های درختان و درختچه ها آشیانه می سازند. این اتفاق هم معمولا در ابتدای بهار رخ می دهد.

شهرداری ها هر سال بدون توجه به این موضوع مهم درختان شهری را هرس سنگین می کنند و به همین دلیل درختان و درختچه ها در ابتدای بهار اصولا شاخ و برگی ندارند که برای لانه سازی مناسب باشند. شهرداری ها در مقابل اعتراض فعالان به جای توجه به ریشه این مشکل، لانه های مصنوعی می سازند و روی در و دیوار و سقف خانه ها و تنه اصلی درختان نصب می کنند.

دوستان فعال ما از یک طرف می گویند که غذا ندهید به پرندگان و در زندگی عادی آنان دخالت نکنید و بعد از طرف دیگر از نصب این لانه های مصنوعی حمایت می کنند.

مشکل اصلی ما در بحث محیط زیست، عدم درک از ساختار و سازوکار کره زمین (محیط زیست) است که مشکلات جدی در این زمینه را به وجود آورده است و خود عامل مهمی در گرای غلط دادن و تخریب هر چه بیشتر محیط زیست شده است.

از طرف دیگر درختان ( حتا در یک گونه) شکل و فرم ها و اندازه های مختلف دارند و همین موضوع تنوع زیستی و زیبایی بصری و زیستگاه برای زیستمندان مختلف را به وجود می آورد. هرس یک شکل و یک اندازه، این ارزش ها را از بین می برد‌.
نادر ضرابیان

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=34017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.