• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

تشکیل شورای راهبردی حفظ بافت منظر فرهنگی هورامان

  • کد خبر : 53353
  • 20 شهریور 1400 - 19:48
تشکیل شورای راهبردی حفظ بافت منظر فرهنگی هورامان
بام نیوز: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: شورای راهبردی به منظور حفظ بافت منظر فرهنگی منطقه‌ جهانی هورامان با عضویت کارشناسان خبره و صاحب نظران میراث فرهنگی ۲ استان کردستان و کرمانشاه تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از سنندج، یعقوب گویلیان در نشست با معاونان میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز جهانی و هفته گردشگری در هورامان برگزار شد، با بیان اینکه هورامان، برنامه‌ای در سطح جهانی می‌طلبد، اظهار کرد: باید بسیار جامع‌تر در زمینه برنامه‌ریزی برای این منطقه اقدام شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان از تشکیل شورای راهبردی به منظور حفظ بافت منظر فرهنگی منطقه‌ جهانی هورامان خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت کارشناسان خبره و صاحب نظران میراث فرهنگی ۲ استان کردستان و کرمانشاه تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعیین ضوابط در بخش‌های صنایع‌دستی، گردشگری، معماری، فرهنگ، طبیعت و سایر بخش‌های هورامان امری ضروری است از این رو ادارات میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این زمینه همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان تصریح کرد: ظرفیت سنجی پذیرش گردشگر در تمامی روستاهای هورامان به منظور حفظ این منطقه در تمامی جنبه‌ها امری ضروری است و باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، دهیاران روستاها، فرمانداران، هتلداران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و سایر برنامه‌ریزان سفر برای حضور مسوولانه گردشگران در روستاهای منطقه هورامان ضروری است.

وی با بیان اینکه استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در توسعه منطقه غرب کشور نقش بیشتر و فعال‌تری داشته باشند، عنوان کرد: این ۲ استان در بیشتر مسائل فرهنگی، تاریخی و زبانی کامل کننده هم هستند و باید با تعامل و همراهی بیشتر نقش برجسته در توسعه منطقه غرب کشور ایفا کنند.

گویلیان افزود: مسیرهایی جدید و ویژه برای تورهای گردشگری که بتواند به صورت کامل جاذبه‌های ۲ استان را پوشش دهد و گردشگران از آنها بازدید داشته باشند، باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری کارشناسان حوزه گردشگری استان های کردستان و کرمانشاه و دفاتر خدمات مسافرتی تدوین و عرضه شود.

وی به همکاری بیشتر برای تدوین برنامه مشترک در هشتم مهرماه که به منظور گرامیداشت روز جهانی ‌جهانگردی در شهر هورامان برگزار خواهد شد، اشاره و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌های، اقتصادی، فرهنگی، توسعه‌ای و زیرساختی در منطقه هورامان باید براساس ضوابط مشخص و در راستای حفظ معماری، طبیعت و آداب و رسوم این منطقه باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان هم در این نشست از برگزاری ۱۰ برنامه ویژه به منظور گرامیداشت روز و هفته جهانی جهانگردی در ۱۰ شهرستان استان خبر داد و عنوان کرد: رعایت حرمت ماه‌های محرم و صفر و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا مورد تاکید در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته جهانی جهانگردی در سطح استان است.

آرمان وطن دوست تصریح کرد: استفاده از امکانات، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در ۲ استان برای توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف امری ضروری است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تهیه پکیج ها و تیزرهای تبلیغاتی، برنامه‌های فرهنگی، اجرای پروژه‌های زیرساختی مشترک، تقویت هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زنجیره‌ای، تورهای تلفیقی، نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و چارتر پروازها می‌تواند اقدام‌های موثری در زمینه جذب گردشگران بیشتر در پسا کرونا با محوریت هورامان باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.