• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

توصیه هایی جهت حفظ محیط زیست کوهستان

  • کد خبر : 43436
  • 10 خرداد 1400 - 21:24
توصیه هایی جهت حفظ محیط زیست کوهستان
بام نیوز: استفاده کردن از مواد غذایی طبیعی سبب می شود که زباله های که به صورت ناخواسته وارد چرخه محیط زیست می شود آثار مخرب کمتری را به همراه داشته باشد و در سفرهای کوهنوردی حرفه ای مواد غذایی و میوه های ارگانیک فراهم سازید.

اگر برای کوهنوردی به فضای کوهستان می روید حتما از غذا و میان وعده های آماده برای طی مسیر خود استفاده کنید. بر پا کردن آتش و تولید زباله برای پخت پز یکی از اصلی ترین دلایل انباشت زباله در این فضای زیبا به شمار می آید.

استفاده از کیسه زباله های پارچه ای برای جمع آوری های زباله های که در طی مسیر تولید می شوند را به شما توصیه می کنیم. به این دلیل بهتر است از کیسه زباله های پارچه ای استفاده شود که مانع از پاره شدن نایلون های پلاستیکی باشیم. اگر این مهم برای شما فراهم است زباله های قابل بازیافت خود را از زباله های غیر قابل بازیافت جدا کنید و در کمپ های مخصوص کوهنوردی به جداسازی زباله های تولیدی خود کمک کنید.

استفاده کردن از مواد غذایی طبیعی سبب می شود که زباله های که به صورت ناخواسته وارد چرخه محیط زیست می شود آثار مخرب کمتری را به همراه داشته باشد و در سفرهای کوهنوردی حرفه ای مواد غذایی و میوه های ارگانیک فراهم سازید.

پاک ‌سازی محیط زیست یکی از ساده ترین کارهای است که سبب می شود کوهنوردی شما یک گام مؤثر برای حفظ منابع زیستی محسوب شود. اگر در بین راه از کیسه های زباله بزرگ استفاده کنید و مواد پلاستیکی غیر قابل بازگشت به چرخه طبیعت را جدا کنید و به کمپ خود ببرید بدون شک ارزنده ترین گام را در این راه شما برداشته اید.

تنها اثری که از شما در مسیر کوهنوردی‌تان باقی می ماند باید رد پای شما باشد. قوطی، پلاستیک و مواد فلزی و آهنی که شاید سالیان طولانی جذب آن ها به طبیعت طول بکشد کار یک تیم حرفه‌ای کوهنوردی نیست. این را به یاد داشته باشید که ساده ترین ماده غذایی که همان موز است دو سال زمان برای تجزیه شدن نیاز دارد پس به هیچ عنوان پس مانده های غذایی خود را در طی مسیر نریزید.

آب را آلوده نکنید اگر می خواهید از شامپو و خمیر دندان استفاده کنید بهتر است از یک ظرف آب استفاده کنید و تا حد معقول و مطمئن از آب فاصله بگیرید. استفاده کردن از مواد شوینده اسیدی در مسیر آب سبب می شود شما ناخواسته باعث آلودگی رودخانه ها و دریاچه ها شوید.

از باتری های خورشیدی و باتری های قابل شارژ برای ابزارهای مخصوص کوهنوردی خود استفاده کنید. زباله های ناشی از این امر به هیچ عنوان تا زمانی که شما در قید حیاط هستید در چرخه طبیعت بازیافت نمی شوند پس از رها کردن باتری های وسایل الکترونیکی خود در طبیعت به جد پرهیز کنید.

باطری های یک بار مصرف را به دست فراموشی بسپارید بهتر است برای نوشیدن آب و مایعات خود از بطری های مخصوص کوهنوردی و یا کیسه ذخیره آبی(کمل بک ) که بر روی بسیاری از کوله های کوهنوردی قرار داده شده است استفاده شود. پلاستیک اصلی ترین گزینه ای است که باید از چرخه طبیعت به کل فاکتور گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43436
  • ارسال توسط :
  • منبع : گروه کوهنوردی اسطوره ایران زمین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.