• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

جمع آوری زباله های اطراف محل شب مانی و مسیر صعود به قله تشگر هرمزگان به همت راهنمای طرح سیمرغ مستقر در کوهستان هماگ انجام شد

  • کد خبر : 28787
  • 07 اسفند 1399 - 17:03
جمع آوری زباله های اطراف محل شب مانی و مسیر صعود به قله تشگر هرمزگان به همت راهنمای طرح سیمرغ مستقر در کوهستان هماگ انجام شد
بام نیوز: به همت عبداله آرامش (راهنمای طرح سیمرغ مستقر در کوهستان هماگ) زباله های اطراف محل شب مانی و مسیر صعود به قله تشگر هرمزگان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز ، هیئت کوهنوردی استان هرمزگان در خصوص به جا ماندن پسماند و زباله های کوهنوردان صعود کننده به تشگر هماگ گزارشی منتشر کرد: 

همه ساله زمستان با همه زیبایی ها و فرصت های فصلی بی نظیرش ، با آغوش باز ،فرش قرمز خود را برای میزبانی از کوهنوردان در استان هرمزگان می گستراند تا همنوردانی که مترصد به سرانجام رساندن طرح سیمرغ خود هستند ،به شکرانه تبلور این بهار زود هنگام ،رهسپار هماگ برای صعود به تشگر شوند.
اما طرح ملی سیمرغ فارغ از زیبایی های جاذبه گردشگری ورزشی ، پیامدهای ناپسندی هم بعضاً بدنبال دارد.
ترافیک فصل صعود کوهنوردان بیشتر برای دی ماه و بهمن‌ماه می باشد که ناباورانه ، معضل رهاسازی زباله توسط کوهنوردان در این فصل قابل تامل می باشد.
وظیفه حفظ محیط کوهستان ، تنها بر عهده عوامل درگیر و متولیان کار نیست و همت مضاعف خود صعود کنندگان را نیز می طلبد.

بی گمان تخریب کوهستان و آلوده کردن محیط زیست کوهستان هماگ ،ما را به نسل های آینده بدهکار خواهد کرد. شاید باورش سخت باشد ولی در چالش این نامهربانی ها ،بی تردید بیگانگان این صحنه ها را رقم نخواهند زد بلکه سهل انگاری عاشقان کوهستان، منجر به رها سازی این حجم از زباله می شود.

درپی گزارش پنجشنبه  ۲۳. ۱۱. ۹۹ توسط  ابراهیم زراعی (سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی اتحاد بندرعباس)  مبنی بر وجود زباله ها و پس ماند درمحل شب مانی کوه نوردان (منطقه بنه کوهستان هماگ)  خصوصا در ایام تعطیلات بهمن ماه که گروه های متعددی از کوه نوردان سراسر کشور که در صعود به قله تشکر حضور و شب مانی را در این محل به صبح رسانده ، نیاز به پاک سازی محوطه اسکان بود

در این راستا روزجمعه اول اسفند ماه سال جاری، بومیان منطقه به همت و سرپرستی عبدالله آرامش و با همکاری  مهدی خادمی، افشین سالاری، محمد جواد عامری، عماد عامری، آرمین آرامش، محمد عامری، دانیال سالاری، بهنام سالاری، اقدام به پاکسازی کوهستان هماگ نموده اند و حجم عظیمی از آلودگی ها را به پایین دست انتقال داده‌اند.

ضمن عرض خدا قوت به آقای آرامش و تیم همراه، از کلیه میهمانان و صعود کنندگان انتظار می رود در حفظ و حراست از محیط زیست کوهستان کوشا باشند.

ارسال گزارش محمد پورملک

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=28787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.