• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

دمنوش انرژی زا / رزماری

  • کد خبر : 39906
  • 16 اردیبهشت 1400 - 22:58
دمنوش  انرژی زا / رزماری
بام نیوز: از برگ خشک یا برگ تازه استفاده کنید و ۱۵ گرم از برگ را در یک قوری آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس با مقداری عسل مورد استفاده قرار دهید.

این گیاه معجزه گر، مقوی اعصاب، ادرار آور، پاک کننده ریه ها، بادشکن، ضد نفخ، تقویت کننده معده، ضدعفونی کننده، افزایش جریان خون در اندام‌های شکمی، ضد عفونت کلیه، ضد بلغم، انرژی زا، ضد آسم، ضد سیاه سرفه، ضد درد‌های رماتیسمی استخوان و کمر و درمان کننده اسهال است.این گیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی، جوشانده آن برای غرغره کردن گلو مناسب است و آرامش بخش موثری برای گلو درد و افت دهان است.درمان و بهبود یرقان، درمان خستگی مفرط، افزایش نیروی جسمانی و کاهش ضعف عمومی، کاهش و درمان سردرد و میگرن، تقویت ذهن و حافظه نیز از دیگر خواص این دمنوش به حساب می‌آید.
طرز تهیه
از برگ خشک یا برگ تازه استفاده کنید و ۱۵ گرم از برگ را در یک قوری آب جوش ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس با مقداری عسل مورد استفاده قرار دهید.
اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی:
مصرف رزماری در دوزهای پایین مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما در دوزهای بالا می‌تواند عوارض جانبی شدیدی بر جای بگذارد که البته نادر است. اگر گرم مزاج، سرد مزاج و یا دارای حساسیت‌های پوستی هستید قبل از مصرف رزماری به صورت دم کرده، با پزشک مشورت کنید و از مصرف زیاد این دمنوش نیز خوداری فرمایید. افرادی که دچار اختلالات صرع و تشنجی هستند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.مصرف زیاد رزماری می‌تواند باعث سقط جنین شود بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار از هیچ نوع مکمل حاوی رزماری استفاده نکنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.