• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

شاخص کیفیت هوای همدان در شرایط ناسالم قرار دارد

  • کد خبر : 73158
  • 19 فروردین 1401 - 22:42
شاخص کیفیت هوای همدان در شرایط ناسالم قرار دارد
بام نیوز: مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شاخص کیفی هوای استان در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

«مهدی خدابخشی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار بام نیوز افزود: براساس نتایج حاصله از ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا در دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست، شاخص کیفیت هوای همدان از روز گذشته در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هوای همدان طی این مدت در برخی ساعات به مرز خطرناک نیز رسیده است، اظهار داشت: هم اینک غلظت ذرات گرد و غبار پی ام ۱۰ موجود در هوای استان ۱۶۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، قلبی و عروقی و افراد دارای نقص در سیستم تنفسی توصیه کرد که از حضور و تردد غیرضروری در فضاهای باز به ویژه مکان های پر تردد شهر با توجه بالا بودن میزان آلاینده ها خودداری کنند.

خدابخشی همچنین از عموم شهروندان خواست از انجام هرگونه ورزش سنگین هوازی از جمله کوهنوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن و فعالیت در فضای باز پرهیز کنند و نسبت به بستن پنجره ها مشرف به فضای باز برای پیشگیری از ورود هوای آلوده به داخل منزل اقدام کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.