• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

شناسایی ۴ مورد مبتلا و مشکوک به هاری در نیشابور

  • کد خبر : 70796
  • 01 اسفند 1400 - 21:11
شناسایی ۴ مورد مبتلا و مشکوک به هاری در نیشابور
بام نیوز: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از ابتلای ۲ مورد هاری حیوانی مثبت و ۲ مورد در دست بررسی در نیشابور خبر داد.

زهرا دستجردی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفتگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد گزش در نیشابور، فیروزه و زبرخان اتفاق افتاده است.

وی افزود: یک زن و یک بچه توسط سگ‌های صاحب‌دار گزیده شده اند. همچنین در روستای فیض‌آباد هم فردی دچار حیوان گزیدگی شده و یک کفتار هم در روستای گلبو از بین رفته که در حال بررسی است.

دستجردی تاکید کرد: در ۳ مورد حیوان گزیدگی انسانی تمامی اقدامات لازم درمانی انجام شده و حال عمومی افراد گزیده شده با سگ‌های مبتلا به هاری خوب است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش روند حیوان گزیدگی انسانی، به ناچار سالانه مبالغ زیادی صرف خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری می‌شود. هر دوره سرم و واکسن هاری تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد.

دستجری افزود: ضروری است که گروه‌های در معرض خطر شامل دامپزشکان، دانشجویان دامپزشکی، محیط‌بانان، شکارچیان، کارکنان و بازرسان کشتارگاه، آتش‌نشانان، کوهنوردان و پرسنل مرکز بهداشت در واحد هاری،  برای واکسیناسیون پیش از مواجهه به مراکز درمان پیشگیری هاری در نیشابور، فیروزه، زبرخان و چکنه مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: میزان کشندگی در بیماری هاری بالااست‌. به طوری که پس از ظهور علائم بالینی، چه در انسان و چه در حیوان، درمان پذیر نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.