• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

فدراسیون تازه نفس ، و راه پیش‌رو

  • کد خبر : 66595
  • 05 دی 1400 - 18:27
فدراسیون تازه نفس ، و راه پیش‌رو
بام نیوز: دوره تازه‌ای از مدیریت تازه ‌نفس در کوهنوردی کشور پیش روست .

دوره تازه‌ای از مدیریت تازه ‌نفس در کوهنوردی کشور پیش روست . ورزشی که در درازای زمان شاهد دگرگونی های بسیار ، چه از نگاه پیشرفت و چه از درگاه پسرفت بوده ، و همواره در فراز و نشیب گام برداشته است.

اما رویه ای که در بین مدیران و مسئولان پیش از این ، و پس از این ، همواره دیده شده و دیده خواهد شد ، سخنانی است که پر تکرار شنیده‌ایم و به گمان باز هم خواهیم شنید !
یک امیدواری در این میان است که روسای تازه فدراسیون کوهنوردی به مانند دیگر مدیران کشوری به هنگام معارفه در پیشگاه دیدگان مردم و زیرمجموعه شان نفرمایند :[ ما آمده ایم . اما خرابه ای را تحویل گرفتیم ، و زمان بسیاری می برد تا همه ناکارآمدی ها و بدهی‌ها و عواقب سوء مدیریت مسئولان پیشین را روبراه کنیم ، و در پایان بتوانیم خدمتگزار خوبی بوده باشیم ]. !

این فرمایشات را در سخنان همه رؤسای جمهور این چهل و چند سال شنیده ایم ، و چنانچه جز این بگویند باید به همه چیز این کشور گل و بلبل شک کرد.
نظامی که همه دست اندرکارانش عشیره ای و قومی و خانوادگی به کرسی مدیریت مینشینند . مدیران تربیت شده ای که در همین چند ساله پرورش یافته اند . و چگونه است که زیر پای یکدیگر را خالی می کنند و خود را بهتر از دیگری می‌دانند !؟ اما با کمال شگفتی مدیر بعدی هم همان هایی را می گوید که مدیر پیشین در زمان معارفه گفته بود !!

با این پیشگفتار به تحولات تازه فدراسیون می‌پردازیم ، و نگاهی کوتاه به گذشته این بخش از ورزش کوهنوردی خواهیم انداخت . فدراسیون گذشته در چند زمینه پیشرفت ، در چند درگاه ناموفق ، و در برخی نقاط پسرفت چشمگیری داشته است . مصداق نمی‌آوریم چون همگان می‌دانند .

اما نکته ای که در فدراسیون پیشین ، بیش از دیگر موارد به چشم آمد ، پاسخگو نبودن آقایان در برابر انتقادات اهل فن و #پیشکسوتان این رشته نسبت به عملکرد چندساله آنهاست .! رویه ای که در بین مدیران اجرایی کشور ، به یک سبک مدیریتی تبدیل ، و انگار که در آن بسیار خبره شده اند .!

چنانچه فدراسیون آینده اذعان کند که همه چیز خوب است و به خوبی اجرا شده ، نشان از این دارد که این برکناری و جابجایی موردی نداشته است و مدیران پیشین می‌توانستند با یک تغییر کوچک در قانون نوشته بدست خودشان ، به کارشان ادامه دهند ، و چنانچه مدعی شوند که [ خانه از پای بست ویران است …!] باید به سراغ مدیران پیشین رفت و یقه مبارکشان را گرفت که چرا به انتقادات و پیشنهادات اصحاب فکر و پیشکسوتان فن وقعی نهادند ، و این گونه به سوء_مدیریت متهم شده‌اند .؟

ادامه دارد ….

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=66595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.